قزوین

باتری یو پی اس چیست؟/ راهنمای خریداینترنتی باتری در قزوین

به گزارش خبرگزاری سرویس آگهی و بازار برگزیده های ایران از قزوین، باتری یو پی اس چیست؟ UPS یا Uninterruptible Power Supply (منبع تغذیه بدون توقف) یک دستگاه الکترونیکی است که از آن برای ایجاد ثبات در جریان تغذیه تجهیزات الکتریکی استفاده می‌شود.

UPS به طور معمول برای محافظت از رایانه ها، مراکز داده، تجهیزات مخابراتی و یا سایر تجهیزات الکتریکی مورد استفاده قرار می گیرد. در صورت قطع ناگهانی جریان برق بسیاری از سازمانها، ادارات، شرکت ها و موسساتی که از تجهیزات الکترونیکی استفاده می کنند با صدمات، تلفات و شاید خسارت های جبران ناپذیری مواجه شوند، در این شرایط به نقش مهم انواع دستگاه های یو پی اس پی می بریم.

باتری یو پی اس ups از مدت قطع جریان برق حدود ۵ تا ۱۵ دقیقه به شما فرصت میدهد تا اطلاعات و داده هایتان را ذخیره کنید و با خیال راحت از برنامه خارج شوید قبل از اینکه منبع انرژی باتری یو پی اس تمام شود.

شرکت امداد باتری دارای کد نمایندگی رسمی شرکت صبا باتری همواره آماده تامین انواع باتری های یو پی اس برای سراسر کشور می باشد. بدین منظور شما میتوانید با شماره ۳۶ ۱۱ ۳۶ ۳۳ و  باتری خود را مستقیما از  باتری یو پی اس صبا تهیه فرمایید.

انواع باتری یو پی اس

اولین مدل از انواع باتری یو پی اس که می خواهیم به شما معرفی کنیم باتری سیلد اسید می باشد که خود دارای دو دسته اصلی می باشند. باتری های لید اسید یا ( باتری های تر) و باتری های خشک.

دسته اول که همان باتری های لید اسید می باشند به دلیل نیاز به نگهداری و کنترل دوره ای برای یو پی اس هایی که دارای توان پایین تری می باشند استفاده می شوند و در نقطه مقابل آن ها از باتری های خشک برای نگهداری طولانی مدت یو پی اس استفاده می شود

به باتری های سیلد اسید به اختصار باتری های VRLA  نیز گفته می شود. این باتری ها به گونه ای طرحی و ساخته شده اند که به آب اسید داخل باتری دسترسی نداشته و به همین خاطر نیاز به نگهداری در طول دوره بهره برداری ندارند.

از یو پی اس های سیلد اسید بیشتر در صنعت و سازمان های اداری استفاده می شود چرا که این باتری ها در مقابل تغییرات دما و دمای بالاتر از معمول مقاومتر و طول عمر بیشتری دارند.

باتری ۲ ولت چیست؟

باتری های سیلد اسید در انواع کاربرد های برقی استفاده می شوند، به خصوص در محل هایی که با قطعی برق بالا مواجه هستند و نیاز به برق DC و یا همان برق شهری است.

باتری های لید اسید از دو پلیت سربی تشکیل می شوند که نقش الکترود و سولفوریک اسید را بازی می کنند و الکترولیت را تشکیل می دهند. سلول های  VRLA فرمول شیمیایی یکسانی از اسید، سرب دارند.

 موارد مصرف باتری ۲ ولت:

این باتری برای مصارف ذیل، کاربرد دارد:

نیروگاه 
پالایشگاه
لیفتراک
مصارف نظامی 
سایت های مخابراتی
دستگاه نظافت صنعتی
مناسب سیستم های خورشیدی

 پر کاربرد ترین نوع این باتری ها باتری ۲ ولت اتمی صبا  و  باتری ۲ ولت اسیدی صبا می باشد.

باتری خودرویی چیست؟

باتری خودرو گونه‌ای از باتری‌های قابل شارژ هستند که بیشتر از گونه اسید-سرب می‌باشند و جهت استارت زدن، روشنایی و تأمین برق دیگر لوازم الکتریکی خودروها از آن استفاده می‌شود. البته امروزه به دلیل مشکلات باتری‌های نوعِ تَر از جمله خطرات ناشی از اسید باتری، استفاده از نوع خشک این نوع باتری‌ها در حال گسترش است. باتری‌های خودروهای سواری و وانت بارها معمولاً از نوع ۱۲ ولتی هستند.

باتری لیفتراک برقی صبا

از دیگر باتری های ساخته شده توسط صبا می توان به باتری لیفتراک اشاره نمود که در ایران فقط توسط این شرکت ساخته می شود.

باتری‌های سیلد و غیرسیلد

امروزه باتری‌ها در دو نوع اصلی وجود دارند: مهروموم نشده (پلمپ‌نشده) یا غیرسیلد و مهروموم‌ شده (پلمپ‌ شده) یا سیلد. باتری سیلد می‌تواند همانند نمونه‌ی غیرسیلد، سرب اسیدی بوده و از همان الکترولیت شامل آب مقطر و اسید استفاده کند یا ممکن است از نوع باتری ژلی باشد که به جای مایع الکترولیت، از ژل در آن استفاده می‌شود. باتری‌های ژلی سیلد نیز نیازی به تخلیه یا وجود درپوش و مجرایی برای تخلیه ندارند.

معمولا برای باتری خودرهای سواری از نوع سیلد و برای خودرو های سنگین و دیزل زنراتور از باتری غیر سیلد ( اسیدی ) استفاده می شود. شرکت امداد باتری  صبا باتری در زمینه باتری های خودرویی نیز می باشد و شما در صورت نیاز به هر نوع باتری خودرویی از قبیل سیلد و یا اسیدی فقط کافیست با شماره ۳۶ ۱۱ ۳۶ ۳۳ تماس گرفته تا در کوتاه ترین زمان ممکن باتری مورد نظر خود را در محل تحویل بگیرید.

انتهای پیام/


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا