اصفهان

باران و برف و تا روز سه‌شنبه مهمان آسمان اصفهان است/ کاهش محسوس دما در راه استان

ابراهیم هنرمند، کارشناس پیش‌بینی اداره کل هواشناسی اصفهان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار برگزیده های ایران در اصفهان با اشاره به وضعیت هوای استان اظهار داشت: نقشه‌های هواشناسی بیانگر فعالیت سامانه‌ بارشی تا فردا بر روی استان است.

وی افزود: بر این اساس طی این مدت وضعیت جوی در اکثر مناطق استان به‌صورت نیمه ابری، گاهی افزایش ابر و وزش باد نسبتاً شدید تا شدید، بارش برف و باران به‌ ویژه در غرب و جنوب، گاهی به‌صورت رگبار و رعد و برق، مه‌آلودگی و احتمال کولاک برف پیش‌بینی می‌شود.

 هنرمند بیان کرد: طی روز سه‌شنبه در سطح استان به تدریج کاهش ابر، وزش باد شدید، در شرق احتمال طوفان لحظه‌ای و روز چهارشنبه کاهش دما محسوس پیش‌بینی می‌شود.

کارشناس پیش‌بینی اداره کل هواشناسی اصفهان با اشاره به اینکه کمینه‌ دمای هوا طی ۲۴ ساعت آینده در اکثر مناطق استان ۳ تا ۵ درجه افزایش خواهد داشت، گفت: بیشینه دمای هوای شهر اصفهان ۱۳ و کمینه فردا ۸ درجه سانتی‌گراد و خور و بیابانک با ۱۶ و بوئین و میاندشت با دمای ۲ درجه سانتی‌گراد به ترتیب گرم‌ترین و سردترین نقاط استان پیش‌بینی می‌شود.

وی با اشاره به میزان بارش باران در ۲۴ ساعت گذشته در سطح استان خاطرنشان کرد: بیشترین میانگین بارشی به ترتیب از سمیرم ۲۱.۵ و ۸ سانتی‌متر برف، دهاقان ۵.۹، نجف‌آباد ۵.۷، چادگان ۵.۱، اصفهان ۴.۱ زرین‌شهر ۳.۶، دولت آباد ۲.۶، شهرضا ۲.۴، فرودگاه ۲.۲، ورزنه ۱.۳ میلی‌متر گزارش شده است.

انتهای پیام/۶۳۱۰۱/ج/


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا