کرمان

بارش برف در گردنه خانه‌سرخ سیرجان/تردد فقط با زنجیرچرخ امکان‌پذیر است

مهدی سلیمی فرمانده پلیس راه استان کرمان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سیرجان اظهار کرد: از صبح امروز در گردنه خانه‌سرخ در محور سیرجان به کرمان بارش برف داشتیم و با همکاری اداره راهداری، نیروهای امدادی هلال‌احمر و ماموران انتظامی و پلیس راه این محور باز است و رفت و آمد دراین محور اصلی جریان دارد اما این ترددبا زنجیر چرخ و به‌کندی صورت می‌گیرد.

وی ادامه داد: ازتردد وسایل نقلیه بدون امکانات ایمنی و گرم‌کننده به ویژه زنجیر چرخ جلوگیری می‌شود و از صبح امروز ده‌ها خودرو سبک به علت نداشتن امکانات ایمنی و زنجیر چرخ از ترددشان در این محور برف گیر جلوگیری شد و به مقصد برگشت داده شدند.

همچنین از صبح امروز نیز بارش باران در شهرستان سیرجان آغاز شد که تا به الآن امروز قریب به چهارده میلیمتر باران داشته‌ایم و در مناطق شمالی شهرستان از جمله منطقه چهارگنبد و بخشی از مناطق پاریزاین بارش به‌صورت برف بوده است.

خشکسالی و بی‌آبی در یکسال اخیر سبب خشک و بی‌آب شدن چاه‌ها و سدهای خاکی و چشمه و بندسارها در این شهرستان شده است که با وقوع بارش در شهرستان سیرجان مردم ضمن ابراز خوشحالی از نعمت الهی شکرگزار خداوند هستند.

اگرچه بارش‌ها در سطح شهر سبب آبگرفتگی برخی از معابر شد، اما با جاری‌شدن روان آب در سطوح بیابانی و وقوع سیلاب و جمع‌شدن آب در برکه‌ها و برخی بندهای خاکی تا حدودی ذخیره آب مصرفی مردم تامین شد.

انتهای پیام/۸۰۰۱۵/ب


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا