اصفهان

بارش برف و باران تا روز سه‌شنبه در اصفهان ادامه دارد/ محورهای جنوبی و غربی استان شاهد بارش برف است

آسیه آقایی، کارشناس پیش‌بینی اداره کل هواشناسی اصفهان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار برگزیده های ایران در اصفهان با اشاره به وضعیت هوای استان اظهار داشت: نقشه‌های هواشناسی بیانگر فعالیت سامانه ناپایدار بارشی از امروز تا اوایل وقت روز سه‌شنبه بر روی استان است.  

وی افزود: بر این اساس طی این مدت وضعیت جوی به‌صورت نیمه ابری، گاهی افزایش ابر و وزش باد و بارش باران و برف به‌ ویژه در نیمه‌ جنوبی و غرب استان پیش‌بینی می‌شود.

آقایی با بیان اینکه بارش تا اوایل روز سه‌شنبه در مناطق شرقی ادامه خواهد داشت، گفت: طی فعالیت این سامانه از عصر امروز تا اواسط روز دوشنبه، شدت بارش در مناطق همجوار با استان‌های جنوبی همراه با مه‌آلودگی، کاهش دید و در مناطق مرتفع و سردسیر بارش برف و احتمال رعد و برق پیش‌بینی می‌شود.

کارشناس پیش‌بینی اداره کل هواشناسی اصفهان بیان کرد: طی ۲۴ ساعت آینده در اکثر مناطق استان بیشینه‌ دمای هوا ۲ تا ۴ درجه کاهش و کمینه‌ یک تا ۳ درجه افزایش خواهد داشت.

وی خاطرنشان کرد: بیشینه دمای هوای شهر اصفهان ۹ و کمینه فردا ۲ درجه سانتی‌گراد و خور و بیابانک با ۱۴ و بوئین میاندشت با منفی ۳ درجه سانتی‌گراد به ترتیب گرم‌ترین و سردترین نقاط استان پیش‌بینی می‌شود.

با بارش برف و باران راهداری‌ها به آماده‌باش درآمدند

مریم تاکی، رئیس مدیریت راه‌های اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اصفهان در گفت‌وگو با خبرنگار برگزیده های ایران در اصفهان با اشاره به اینکه از ساعاتی پیش با توجه به پیش‌بینی‌های سازمان هواشناسی شاهد بارش باران و برف در محورهای جنوبی استان هستیم، اظهار داشت: در حال حاضر بارش برف در محور شهرضا-سمیرم، محدوده گردنه‌های دولت قرین و خروس‌گلو شروع شده و شاهد مه‌گرفتگی در این محورها هستیم.

وی با اشاره به اینکه محور سمیرم-یاسوج محدوده گردنه پشته بارش باران گزارش شده است، گفت: در بعضی از محورهای غربی بارش پراکنده باران را داشته‌ایم و در حال حاضر فقط محورهای جنوبی در حال بارش برف و مه‌گرفتگی است.

تاکی ادامه داد: با توجه به پیش‌بینی‌های سازمان هواشناسی این بارش‌ها در ساعات آینده افزایش پیدا می‌کند و سمت غرب استان را تا حدی درگیر می‌کند اما بیشتر انتظار داریم شهرهای جنوبی استان درگیر بارش باشند.

رئیس مدیریت راه‌های اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اصفهان با اشاره به اینکه راهداری آماده‌باش برای بارش‌های زمستانه است، بیان کرد: در حال حاضر تردد به صورت ایمن و روان در همه محورهای استان اصفهان برقرار است و رانندگان از تردد و سفرهای غیرضروری به ویژه به مناطق کوهستانی و در ساعات انتهایی شب و زمان تاریکی خودداری کنند.

وی با اشاره به اینکه نیروهای راهداری در تمام محورهای استان به ویژه جنوب، جنوب غرب، غرب و شمال غرب در حالت آماده‌باش هستند، اضافه کرد: راهداران در راهدارخانه‌ها و محور تمام شهرستان‌هایی که بارش در آن‌ها جریان دارد یا پیش‌بینی بارش در آن‌ها شده است، حضور دارند و رانندگان پیش از سفر در تماس با سامانه تلفنی ۱۴۱، از آخرین وضعیت راه‌ها آگاه شوند.

تاکی به رانندگان توصیه کرد برای تردد در این محور‌ها چراغ‌های مه‌شکن را روشن و با احتیاط رانندگی کنند و زنجیر چرخ و تجهیزات ایمنی و البسه گرم همراه داشته باشند.

انتهای پیام/۶۳۱۰۱/ج/


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا