البرز

بارندگی‌ها تا یکشنبه ادامه دارد/پیش بینی برف و رگبار در جاده‌های کوهستانی البرز

آرش بهاروند، مدیرکل هواشناسی استان البرز امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرج با اشاره به هشدار سطح نارنجی هواشناسی به مسئولان مربوطه و ادارات اعلام شده است، گفت: طبق تحلیل آخرین الگوهای پیش یابی تقویت بیش از پیش سامانه بارشی انتظار می‌رود.

مدیرکل هواشناسی استان البرز ادامه داد: این سامانه به دلیل ماهیت تندری آن با ورزش باد نسبتاً شدید، رگبار شدید، باران رعد و برق، کاهش محسوس دما تا ۵ درجه سانتی گراد، رگبار شدید در ارتفاعات و جاده‌های کوهستانی و همچنین بارش برف را به دنبال دارد.

بهاروند با بیان اینکه رگبار شدید و رعد و برق به ویژه برای اشتهارد پیش بینی می‌شود، اظهار کرد: مه‌آلودگی، رگبار برف و باران، رعد و برق، وزش باد نسبتا شدید نیز برای جاده‌های کوهستانی البرز انتظار داریم.

وی با بیان اینکه شروع این موج بارشی از عصر چهارشنبه آغاز می‌شود و پایان آن صبح روز یک‌شنبه خواهد بود، اضافه کرد: سیلابی شدن مسیل‌های فصلی و رودخانه ها به ویژه در مناطق اشتهارد، هشتگرد، حوضه آبریز رودخانه کردان و رودخانه کرج، آبگرفتگی و اختلال در تردد معابر شهری، ریزش سنگ و رانش لایه‌های صنعتی در جاده‌های کوهستانی پیش بینی می‌شود.

مدیرکل هواشناسی استان البرز در ادامه ضمن توصیه به مسافران مبنی بر عدم توقف در بستر مسیل‌های فصلی و دامنه کوه‌ها، اضافه کرد: همچنین توصیه می‌کنیم برای تردد در جاده‌های کوهستانی وسایل گرمایشی، برف‌گیر و ایمنی به همراه داشته باشند.

وی خطاب به کوهنوردان نیز گفت: کوهنوردان با توجه به رخداد صاعقه شدید و متناوب و فعالیت سامانه بارشی از هرگونه صعود به ارتفاعات و قلل البرز مرکزی خودداری نمایند.

انتهای پیام/ج


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا