اجتماعی

بازار ۳۵ میلیارد دلاری در انتظار فناوری نانو در سال ۲۰۲۸

بازار ۳۵ میلیارد دلاری در انتظار فناوری نانو در سال ۲۰۲۸

– اخبار اجتماعی –

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برگزیده های ایران، بررسی‌ها نشان می‌دهد که بازار فناوری نانو در حال گسترش است. این بازار در سال ۲۰۲۲ به رقم ۶٫۷ میلیارد دلار رسیده است که پیش‌بینی می‌شود تا سال ۲۰۲۸ با نرخ رشد ترکیبی سالانه ۳۲٫۳ درصد رشد کرده و به رقم ۳۴٫۹ میلیارد دلار برسد.

تمایل به کوچک کردن ادوات، بهره‌گیری از مزایای نانومواد در پزشکی و کارآمدتر شدن سیستم‌ها با فناوری نانو از جمله عواملی است که به رشد بازار کمک می‌کند.

فناوری نانو همچنین برای راه‌حل‌های انرژی‌های تجدیدپذیر نویدبخش است، زیرا می‌تواند کارایی سلول‌های خورشیدی و دستگاه‌های ذخیره‌سازی انرژی را بهبود بخشد. فناوری نانو طیف گسترده‌ای از مزایای را در زمینه‌های مختلف ارائه می‌دهد. این فناوری به توسعه راه‌حل‌های انرژی کارآمد کمک می‌کند. به عنوان مثال، با افزایش ظرفیت جذب نور و راندمان، پنل‌های خورشیدی را بهبود می‌بخشد.

معرفی توانمندی‌های صنعتی فناوری نانو و دانش بنیان با “تریبون نانو و صنعت ۱۴۰۱”

نانومواد همچنین می‌توانند دستگاه‌های ذخیره‌سازی انرژی را افزایش دهند و باتری‌ها را بادوام‌تر و قادر به ذخیره چگالی انرژی بالاتر کنند. فناوری نانو راه‌حل‌های نوآورانه‌ای برای چالش‌های زیست محیطی ارائه می‌دهد. این فناوری به توسعه سیستم‌های تصفیه آب کارآمد، فیلترهای هوا و حسگرهایی برای تشخیص آلایند‌ه‌ها کمک می‌کند.

در این فناوری، نانومواد نقش بسیار مهمی دارند، یکی از این نانومواد، نانولوله‌های کربنی است. بازار جهانی معرف‌های رسانای نانولوله کربنی برای استفاده در باتری لیتیوم یون تا سال ۲۰۲۸ به ۵٫۹۴ میلیارد دلار می‌رسد. نانولوله‌های کربنی از جمله CNT‌های چند جداره (MWCNT) و نانولوله‌های تک جداره (SWCNTs)، به‌عنوان افزودنی‌های رسانا در باتری‌های لیتیوم یونی استفاده می‌شوند.

خمیر CNT یک عامل رسانا جدید و بسیار کارآمد برای باتری‌های لیتیم یون است که می‌تواند جایگزین عوامل رسانای سنتی مانند کربن سیاه، گرافیت و فیبر کربن شود. این مواد دارای ویژگی‌های عالی نسبت LD بالا، مقدار قابل توجه SSA و مقاومت حجمی کم است. بنابراین می‌توان از آن در مواد الکترود مانند LFP، LCO، LMN، NCM، گرافیت و غیره استفاده کرد.

روش‌های فعلی تهیه CNT به صورت عمده شامل رسوب شیمیایی بخار (CVD)، تبخیر لیزری، روش قوس گرافیتی و روش هیدروترمال است. با این حال، به دلیل هزینه بالا و دشواری در تولید صنعتی برخی از این روش‌ها، سازندگان CNT گزینه CVD را انتخاب می‌کنند.

/

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا