سلامت

بازتاب‌ها از مرگ جوان رفسنجانی؛ سم‌شناسی پزشکی قانونی جریان دارد

به گزارش برگزیده های ایران برخی منابع خبری محلی علت این مرگ را اشتباه پزشکی در مصرف دارو اعلام کرده اند و حتی گفته می شود تعدادی از کارکنان بیمارستان از کار تعلیق شده اند اما مسئولان متولی می گویند باید منتظر نتایج دقیق سم شناسی و اعلام نظر پزشکی قانونی بود.

دکتر علی موسوی رئیس بیمارستان علی بن ابیطالب(ع) رفسنجان نیز گفته است که منتظر اعلام نظر قطعی از سوی پزشکی قانونی هستند.

دکتر محمدرضا ابوالقاسمی که به عنوان متخصص امور پزشکی قانونی در شهرستان رفسنجان شناخته می شود روز جمعه در گفت وگو با خبرنگار برگزیده های ایران اظهارداشت: نمونه آزمایش سم‌شناسی مرگ مشکوک جوان ۳۳ ساله که در بیمارستان علی بن ابیطالب(ع) فوت شده برای بررسی و تعیین علت دقیق فوت به مرکز استان کرمان ارسال شده و تا حدود یکماه آینده نتیجه آن مشخص خواهد شد.

وی ضمن تسلیت به خانواده این جوان که گفته می شود عمل جراحی آپاندیسیت روی وی انجام و چندساعت بعد فوت شده است اظهار کرد: خانواده داغدار این مرحوم تقاضای تعیین علّت فوت را از پزشکی قانونی داشته اند.

ابوالقاسمی افزود: تاجایی که اطلاع دارم کالبدشکافی پیکر این مرحوم انجام و نمونه های سم شناسی و آسیب شناسی نیز به پزشک قانونی کرمان ارسال شده که نتیجه قطعی آن یک ماه آینده مشخص خواهد شد؛ پس از آن برای تعیین علّت فوت، کمیسیون تخصصی پزشکی قانونی تشکیل و علّت نهایی اعلام می شود.

وی تصریح کرد: خانواده داغدار البته حق دارند زیرا اتفاق ناگواری گریبانگیر آنان را گرفته اما بدانند که مراجع متولی قانونی نیز در این مواقع ورود می کنند و پس از انجام کار کارشناسی تصمیم گیری می کنند.

ابوالقاسمی در عین حال از اولیای دم خواست تا اعلام نتیجه دقیق علت فوت توسط مراجع متولی منتظر بمانند.

خبرنگار برگزیده های ایران برای کسب جزییات بیشتر با دکتر موسوی رئیس بیمارستان علی بن ابیطالب رفسنجان نیز تماس گرفت که وی گفت از آنجا که منتظر اعلام نتیجه توسط پزشکی قانونی هستند بهتر است در این باره مصاحبه ای انجام نشود.

این درحالی است که فضای رسانه ای شهرستان رفسنجان بعد از این حادثه متاثر از فوت این جوان است و برخی رسانه های محلی نیز از قول رئیس بیمارستان مصاحبه ای با جزییات بیشتر منتشر کرده اند. از جمله سایت خبری «روراستی» در این باره مدعی شده است که به علت تشابه یک دارو و مصرف آن، حال بیمار جوانی که بتازگی عمل جراحی کرده بوده وخیم می شود و باوجود تلاش تیم احیا وی دار فانی را وداع می گوید.

این رسانه محلی در رفسنجان همچنین به نقل از رئیس بیمارستان نوشته  در خصوص این رویداد سه نفر از کادر بیمارستان از کار تعلیق شده اند اما اینکه داروها سبب این اتفاق بوده یا خیر در دست بررسی توسط پزشکی قانونی است.

رئیس بیمارستان علی بن ابیطاب(ع) رفسنجان همچنین گفته است: با خانواده مرحوم نیز صحبت کرده ام که مسیر قانونی رسیدگی به موضوع توسط پزشکی قانونی جریان دارد و نظر قطعی و نهایی را این نهاد اعلام می کند.

این رسانه از قول برخی اعضای خانواده جوان فوت شده نوشته است که آنان قصور پزشکی را علت فوت جوانشان می دانند و شکایتشان را پیگیری خواهند کرد.

شهرستان رفسنجان در ۱۰۰ کیلومتری شمال مرکز استان کرمان قرار دارد.

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا