اردبیل

بازداشت آموزش‌دهنده «هک» در اردبیل

به گزارش خبرگزاری یولن از اردبیل، علی قهرمان طالع ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در پی پایش فضای مجازی توسط تیم رصد پلیس فتا، افسران سایبری استان اردبیل با صفحاتی مشابه برخورد کردند که گردانندگان آن اقدام به آموزش و بارگذاری مطالب در حوزه نفوذ می‌کردند که موضوع جهت کشف و رسیدگی در دستور کار کاراگاهان قرار گرفت.

وی ادامه داد: در بررسی‌های اولیه مشخص شد که دارندگان این صفحات و کانال‌ها در شبکه‌های اجتماعی و پیام‌رسان‌های مختلف، یک نفر بوده که با اکانت‌های جعلی فعالیت می‌کند.

رئیس پلیس فتا استان اردبیل بیان کرد: پس از تجمیع اطلاعات به دست آمده و انجام اقدامات فنی و تخصصی، متهم پرونده در شهرستان اردبیل شناسایی و طی یک عملیات غافلگیرانه، بازداشت و بلافاصله به همراه تجهیزات رایانه‌ای جمع‌آوری شده به پلیس فتا انتقال داده شد.

وی ادامه داد: علاقمندان به مقوله هک و نفوذ، توجه داشته باشند که فعالیت، بارگذاری و آموزش مجازی در این حوزه بدون مجوز، غیرقانونی بوده و می‌تواند خطرات بسیاری را به دنبال داشته باشد.

 قهرمان طالع گفت: کاربران می‌توانند در صورت مشاهده چنین مواردی گزارشات خود را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir قسمت مرکز فوریت‌های سایبری و یا تماس با شماره ۰۹۶۰۸۰ اعلام نمایند.

انتهای پیام/۳۴۶۳/


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا