اجتماعی

بازداشت ۲ فعال ارزی

بازداشت ۲ فعال ارزی

سرهنگ مهدی افشاری در تشریح جزئیات این خبر گفت:‌ درپی اقدامات فنی و اطلاعاتی پیش‌دستانه در مبارزه با اخلال‌گران بازار ارز و کسب خبری مبنی بر فعالیت غیر مجاز ارزی توسط افرادی در دفتری در خیابان شریعتی عوامل پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ رسیدگی به موضوع را در دستورکار خود قرار داده و در جریان آن دوتن از فعالان غیرمجاز ارزی را که به صورت گسترده اقدام به انجام حوالجات غیرقانونی ارز کرده بودند، شناسایی کردند.

وی ادامه داد: در بازرسی از دفترکار این افراد که فاقد هرگونه جواز کسب و تابلو بود؛ بیش از ۷۳۳ هزار واحد انواع ارز، ۱۲قطعه انواع سکه، لپ‌تاپ، آی‌پد، گوشی تلفن همراه، پول شمار، ترازوی دیجیتال و تعداد زیادی اسناد و مدارک و مستندات مربوط به فعالیت غیرمجازی ارزی و طلا کشف و ضبط شد. همچنین دو فعال غیرمجاز ارزی نیز دستگیر و به مقر انتظامی منتقل شدند که در جریان بازجویی‌های انجام شده به جرم خود اعتراف کردند.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ اضافه کرد: برای دو متهم دستگیر شده پرونده‌ای تشکیل شد و این افراد برای ادامه روند رسیدگی به جرم روانه دادسرا شدند.

افشاری از شهروندان خواست که معاملات خود اعم از خرید و فروش اموال منقول و غیرمنقول را به‌صورت شفاف با پول رایج کشور و با اسناد اعتباری اعم از چک و … انجام داده و از دریافت هرگونه ارز خارجی که منشا آن نامشخص است خودداری کنند.

۲۳۳۲۳۳

برگزیده های ایران

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا