اصفهان

بازدید بیش از ۳ میلیون و ۷۰۰ هزار نفر گردشگر نوروزی از بناهای تاریخی اصفهان

بازدید بیش از ۳ میلیون و ۷۰۰ هزار نفر گردشگر نوروزی از بناهای تاریخی اصفهان

به گزارش برگزیده های ایران از اصفهان، علیرضا ایزدی اظهار کرد: از ۲۴ اسفندماه تاکنون، بیش از هفت میلیون و ۵۰۰ هزار نفر مسافر و گردشگر وارد استان اصفهان شدند.

وی افزود: همچنین بیش از یک میلیون و ۶۰۰ هزار نفر اقامت نیز در سطح استان ثبت‌ شده است که بیش از ۹۰ درصد این اقامت‌ها در شهر اصفهان بوده است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان تاکید کرد: همچنین در طول این مدت بیش از سه میلیون و ۷۰۰ هزار نفر گردشگر نوروزی نیز از بناها و جاذبه‌های گردشگری استان اصفهان بازدید کردند.

وی با اشاره به اینکه توسعه گردشگری در تمامی محورها و مناطق تاریخی و گردشگری اصفهان را مدنظر داریم، ابراز کرد: در این راستا باید به نوعی برنامه ریزی و هدف گذاری کرد که بتوانیم حضور گردشگر در پهنه اصفهان را ماندگارتر کنیم.

ایزدی با اشاره به اینکه با توجه به اهمیت محور تاریخی و فرهنگی جنوب شهر تاریخی اصفهان، «جلفاگردی» از سال گذشته در اصفهان بنیان نهاده شد، گفت: بدین ترتیب از ابتدای سال نیز به همت شورای خلیفه‌گری ارامنه اصفهان، برای اولین بار تورهای گردشگری با نام «جلفا گردی» در محورهای تاریخی و گردشگری این منطقه تاریخی برگزار می‌شود .

وی با تاکید بر اینکه پراکندگی گردشگران در محوطه‌های مختلف تاریخی اصفهان بسیار مهم است، گفت: شهر اصفهان دارای محلات و محورهای تاریخی متعددی است که علاوه بر بناها و فضای تاریخی هر یک نقاط بسیاری زیبایی برای تفریح و گردشگری دارد و در این راستا تعریف محورهای جدید گردشگری در شهر تاریخی اصفهان اهمیت بسیار دارد.

مجله خبری برگزیده های ایران

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا