سمنان

بازدید معاون وزیر صمت از ۳ واحد و طرح صنعتی در دامغان

به گزارش برگزیده های ایران از دامغان، علی رسولیان، معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران صبح امروز در جریان دومین روز از سفر دوروزه خود به استان سمنان با حضور در شهرک صنعتی دامغان از یک شرکت صنایع چوب و دو طرح صنعتی شامل صنایع فرو آلیاژ و مجتمع فولاد و امکانات زیربنایی و آخرین وضع زیرساخت‌های شهرک صنعتی دامغان بازدید کرد.

در این بازدیدها که با همراهی سیدمحمدرضا هاشمی، استاندار سمنان انجام شد، مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران با حضور در جمع صنعتگران شهرک صنعتی دامغان پای صحبت آن‌ها نشست و مسائل و مشکلات این شهرک‌ها را از نزدیک موردبررسی قرار داد.

شرکت «صنایع چوب حیدرهایی» با سرمایه‌گذاری بیش از ۲۱ میلیارد و ۸۴۸ میلیون ریال در زمینی به مساحت ۲۱ هزار و ۱۳۷ مترمربع در شهرک صنعتی دامغان احداث شده و در سال ۱۳۷۵ به بهره‌برداری رسیده و ظرفیت تولید دو هزار و ۳۸۵ مترمکعب محصولات چوبی، انواع کالا از چوب‌پنبه، و نی و مواد حصیرباف در سال را دارد و برای ۱۰۰ نفر فرصت شغلی فراهم کرده است.

طرح صنعتی «صنایع فرو آلیاژ پارس دامغان» در زمینی به مساحت ۱۷۴ هزار و ۹۳۷ مترمربع احداث شده و سرمایه‌گذاری فاز نخست بیش از یک‌هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال است که در صورت تکمیل و بهره‌برداری برای ۴۷۰ نفر اشتغال‌زایی می‌کند.

عملیات اجرایی این طرح سال ۹۹ در فاز توسعه شهرک صنعتی دامغان آغاز شد و در زمینه تولید فروسیلیسیم با سیلیکون بیش از ۵۵ درصد وزنی به بهره‌برداری خواهد رسید.

طرح صنعتی «مجتمع فولاد گلستان» در زمینی به مساحت ۱۰ هزار مترمربع و پیش‌بینی سرمایه‌گذاری ۶۰۰ میلیارد ریال احداث شده که در صورت تکمیل و بهره‌برداری برای بیش از ۱۰۰ نفر اشتغال‌زایی می‌کند.

همچنین معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران از پروژه پست برق در شهرک صنعتی دامغان نیز بازدید کرد.

مشخصات فنی و ویژگی‌های این پست ۶۳ کیلوولت شهرک صنعتی دامغان، دارای دو فیدر خط، دو فیدر ترانس و دو دستگاه ترانس ۴۰ مگا ولت‌آمپر و دو دستگاه ترانس کمکی ۲۵۰ کاواو، ۱۲ فیدر خروجی و دو دستگاه فیدر خازن است.

اهداف پروژه افزایش پایداری و قابلیت اطمینان شبکه فوق توزیع، ایجاد زیرساخت انرژی برای توسعه بخش صنعت و تولید به‌منظور تأمین مصارف برق کارگاه‌ها و کارخانجات مستقر در شهرک صنعتی از اهداف پست ۶۳ کیلوولت صنعتی دامغان است.

شهرک صنعتی دامغان ۵۶۳ هکتار مساحت دارد که ۲۱۸ هکتار آن فاز عملیاتی و ۱۷۰ هکتار آن زمین صنعتی است.

این شهرک صنعتی از امکانات زیربنایی آب، برق، گاز، تلفن و تصفیه‌خانه فاضلاب برخوردار است و ۲۱۵ قرارداد حق انتفاع و بهره‌برداری با سرمایه‌گذاران به مساحت ۱۱۷ هکتار در آن منعقد شد.

استاندار سمنان، معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار، مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان و جمعی از مدیران دستگاه‌های اجرایی استانی و شهرستانی، معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران را همراهی کردند.

انتهای پیام/۲۵۶۸/س/


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا