گیلان

بازسازی و تکمیل پروژه مزارشهید تازه تفحص شده ماسالی

به گزارش برگزیده های ایران از ماسال، پس از ۴۱ سال پیکر مطهر اولین شهید شهرستان ماسال به زادگاهش برگشت.

نیمه مهرماه بود که خبر بازگشت شهید محمود حسرتی که در اردیبهشت ۱۳۵۹ در کردستان و در حین مبارزه با گروهک‌های منحرف و منافق به شهادت رسیده بود در محافل عمومی شنیده شد.

پس از برگزاری مراسم با شکوه تشییع و تدفین، پیکر مطهر این شهید بزرگوار به روستای پدری خود منتقل و در جوار مزار مادرش به خاک سپرده شد.

پس از ۱۵ روز و با بارش شدید باران در کمال تعجب و شرمساری مزار این شهید والامقام دچار آب‌گرفتگی شد که با حضور به موقع بسیجیان روستا این موضوع برطرف شد.

اما انعکاس تصویر این واقعه و نگاه حسرت بار برادر شهید به مزار آب گرفته شهید محمود حسرتی در رسانه‌های محلی و استانی فرماندار ماسال را به واکنش واداشت.

 

وحید پورحضرت در واکنش به مطالبات صورت‌گرفته در پیامی رئیس بنیاد شهید شهرستان را مقصر اصلی معرفی کرد و گفت که بارها درخواست برکناری رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران ماسال را داده‌ام اما استان توجهی نکرد.

این پیام تند و تیز فرماندار ماسال موجب صدور بیانیه‌ای از سوی روابط عمومی بنیاد شهید و امور ایثارگران استان گیلان شد که در آن جابجایی مدیران شهرستانی را منوط به نظر بنیاد شهید استان دانسته و فرماندار ماسال را دارای صلاحیت تغییر رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان ندانستند. 

 حجت‌الاسلام آزموده، امام جمعه موقت ماسال نیز اساساََ انتشار این خبر در فضای مجازی را شاد کردن دشمن خواند.

پس از ۲۰ روز از تدفین شهید والامقام یادمان این علی اکبر خمینی ساخته و تکمیل شد و هم اکنون سنگ مزار این شهید نیز نصب شده است.

به گفته عباس خیروشر، رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان ماسال این شهید والامقام دارای یادمان بوده که پس از تشییع و خاکسپاری پیکر مطهر شهید در نیمه مهر ماه عملیات اجرایی و زیر ساخت مجدد این مزار آغاز شد و با توجه به شرایط جوی شهرستان اندکی با تأخیر همراه بود.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان ماسال ضمن عذرخواهی از این تأخیر ناخواسته گفت: خوشبختانه بخش زیادی از عملیات اجرایی انجام و طی روزهای آینده کتیبه و زیارت‌نامه قبور شهدا و نور پردازی نیز در محل نصب خواهد شد.

انتهای پیام/۸۴۰۰۷


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا