اجتماعی

بازسازی ۵۴ مدرسه و ۴۰۰ خانه آسیب‌دیده «اندیکا» توسط «بنیاد برکت»

به گزارش گروه جامعه برگزیده های ایران،محمد ترکمانه،مدیرعامل بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام از تعمیر و بازسازی ۵۴ مدرسه و ۴۰۰ واحد مسکونی آسیب‌دیده در زلزله اندیکا خبر داد.

وی افزود: حسب موافقت رئیس ستاد اجرایی فرمان امام و بر اساس گزارش‌های ارائه شده، به ۵۴ مدرسه و ۴۰۰ واحد مسکونی آسیب‌دیده و دچار سانحه‌ شده در زلزله شهرستان اندیکا در استان خوزستان کمک هزینه تعمیر و بازسازی پرداخت می‌شود.

وی اظهار داشت: منازل و خانه‌های آسیب‌دیده با کمک بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و مدرسه‌های دچار خسارت شده با مشارکت سازمان نوسازی مدارس تعمیر و بازسازی می‌شوند.

ترکمانه تایید کرد: همچنین ۱۵۰ طرح اشتغال‌زایی اجتماع‌محور برای کسانی که کسب و کارشان در جریان زلزله دچار آسیب شده است راه‌اندازی می‌شود.

به گفته مدیرعامل بنیاد برکت، راه‌اندازی این ۱۵۰ طرح اجتماع‌محور، زمینه اشتغال مستقیم و غیرمستقیم را برای ۴۵۰ نفر فراهم خواهد کرد.

وی همچنین از پرداخت خسارت به خانه‌های روستایی آسیب‌دیده در زلزله اخیر اندیکا خبر داد‌ و افزود: شرکت بیمه برکت وابسته به بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام با هماهنگی مسوولان امور روستایی استانداری خوزستان نسبت به بازدید از مناطق زلزله‌زده و شروع فرآیند کارشناسی و ارزیابی خسارت اقدام نموده است.

ترکمانه تصریح کرد: ۱۵۰ هزار باب منزل مسکونی روستایی استان خوزستان تحت بیمه آتش‌سوزی و حوادث طبیعی هستند. 

مدیرعامل بنیاد برکت تاکید کرد: با حمایت بیمه برکت هر باب منزل روستایی در خوزستان تا سقف ۲۰۰ میلیون ریال در قبال خطرات آتش‌سوزی، صاعقه، انفجار، سیل، زلزله، آتشفشان، طغیان آب رودخانه‌ها و آب‌گرفتگی به مدت یک سال تحت پوشش بیمه قرار گرفته‌ است.

وی با تاکید بر بیمه آتش‌سوزی و حوادث خانه‌های روستایی در مناطق محروم کشور تصریح کرد: بیمه برکت با هدف توسعه فرهنگ بیمه‌ای در مناطق روستایی و کمتر برخوردار و ایجاد چتر حمایتی برای ساکنین آسیب‌پذیر این مناطق، اقدام به پوشش بیمه‌ای منازل روستایی استان‌های مختلف کشور از جمله خراسان شمالی، کهگیلویه و بویراحمد، لرستان و گلستان کرده است.

به گفته مدیرعامل بنیاد برکت، تا به امروز منازل یک‌میلیون و ۳۵۰ هزار خانه روستایی تحت پوشش بیمه حوادث طبیعی شامل سیل، زلزله، آتش‌سوزی و دیگر حوادث قرار گرفته است.

ترکمانه در پایان یادآور شد: ۱۱ هزار و ۵۰۰ روستا و ۲ میلیون و ۲۵ هزار خانوار تحت پوشش فعالیت‌ها و خدمات بیمه برکت در سراسر کشور قرار دارند.

انتهای پیام/


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا