قم

بازگشایی مجموعه مقابر گنبد سبز به مناسبت «روز قم»/نمایشگاه صنایع‌دستی بر پا شد

به گزارش برگزیده های ایران از قم، آیین بازگشایی و بهره‌برداری از مجموعه مقابر گنبد سبز که به همت سازمان فرهنگی هنری و با حمایت دیگر بخش‌های شهرداری قم احیا و بازسازی‌ شده با حضور مدیرکل میراث فرهنگی صنایع‌دستی و گردشگری قم، معاون خدمات شهری  شهرداری، اعضای شورای اسلامی شهر و جمعی از مسئولین و همشهریان همزمان با «روز قم» برگزار شد.

بنابراین گزارش، ارجمندی مدیرکل میراث فرهنگی و صنایع‌دستی استان، ذاکریان معاون خدمات شهری، مهدی مقیمی مدیرعامل سازمان فرهنگی هنری شهرداری قم و حجت‌الاسلام استقامت عضو شورای شهر در این مراسم سخنرانی کردند.

اجرای برنامه‌های فرهنگی و ورزشی از جمله اجرای سرود توسط گروه سرود میثاق، اجرای برنامه ورزش باستانی و روایتگری از دیگر بخش‌های آیین بازگشایی مجموعه مقابر گنبد سبز در قم بود.

همزمان با اجرای این برنامه آسمان این منطقه از قم به همت اداره کل ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری و سازمان فرهنگی، هنری و ورزشی شهرداری قم نورباران شد.

بازدید از نمایشگاه و بازارچه فروش صنایع‌دستی، سنگ‌های زینتی و قیمتی و نمایشگاه عکس‌های قدیمی قم پایان‌بخش این برنامه بود.

گفتنی است مجموعه‌ مقابر گنبد سبز متشکل از سه آرامگاه است که در مجاورت یکدیگر قرار گرفته‌اند، این ابنیه که از جاذبه‌های قم به شمار می‌روند، در تاریخ ۱۵ دی ۱۳۱۰، در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده‌اند، این آثار تاریخی در مجاورت گلزار شهیدان علی بن جعفر (ع) و در محلی که به دروازه‌ کاشان معروف است، قرار گرفته‌اند.

انتهای پیام/۷۸۰۲۳


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا