البرز

بازگشایی مدارس با حضور ناظرین شبکه بهداشت

مهیار کرمی، معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان البرز، امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرج، در خصوص بازگشایی مدارس و دستورالعمل جدید ستاد ملی کرونا در این مورد، گفت: تا کنون بیش از ۹۴ درصد از دانش آموزان دُز اول واکسن را دریافت کردند؛ همچنین حدود ۶۷ درصد از این قشر دُز دوم واکسن را تزریق کرده‌اند؛ در این میان بیش از ۹۵ درصد معلمان و فرهنگیان نیز در برابر کرونا واکسینه شدند.

وی با اشاره به اینکه در بحث بازگشایی مدارس دانش آموزانی که زمینه بیماری داشته باشند اصلا اجبار به حضور در مدرسه نمی‌کنیم، افزود: کلاس‌ها به صورت تلفیقی برگزار می‌شود، هر مدرسه متناسب با شرایط و موقعیت تصمیم گیری می‌کند‌.

کرمی با اشاره به اینکه رعایت نکات بهداشتی در مدارس مورد تأکید است، ادامه داد: رعایت فاصله اجتماعی در کنار اصول بهداشتی و دریافت واکسن در بازگشایی مدارس حائز اهمیت است، در این میان مساحت هر کلاس درس در مدارس و میزان حضور دانش آموزان متفاوت خواهد بود.

وی با بیان اینکه مدارس در خصوص شرایط برگزاری کلاس درس با توجه به اصول بهداشتی اعلام شده اقدام خواهند کرد، یادآور شد: در این خصوص کمیته بهداشت در مدارس حضور دارند و بر اساس دستور عمل ابلاغ شده از سوی ستاد ملی کرونا و شبکه بهداشت نظارت خواهند کرد.

کرمی با اشاره به این موضوع که فرمی از طرف مدرسه نباید به اولیا داده شود، ادامه داد: صحبتی برای ارائه فرم رضایت نامه به اولیا دانش آموز صورت نگرفته است، محور اصلی بازگشایی مدارس حضوری با رعایت پروتکل‌های بهداشتی است‌.

وی با اشاره به اینکه  فعالیت آموزشی بستر فضای مجازی قطع نمی‌شود، گفت: ما چهار بستر مکمل داریم که در راستای ارائه محتوای آموزشی به دانش آموزان فعالیت می‌کنند؛ صدا و سیما، سامانه شاد، پرتال آموزش پرورش استان البرز و شاد مدارس از زمان شیوع کرونا با انسجام و برنامه ریزی دقیق تری به ارائه محتوای آموزشی می‌پردازد.

کرمی در خصوص رعایت پروتکل‌های بهداشتی توسط دانش آموزان، افزود: ما باید تربیت اجتماعی را در این موضوع به آنها آموزش دهیم که رعایت پروتکل‌های بهداشتی برای سلامت ضروری است.

انتهای پیام/ج


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا