آذربایجان غربی

بازگشایی کتابخانه‌های عمومی در آذربایجان‌غربی

به گزارش برگزیده های ایران از ارومیه، خدیجه معصومی، در سومین جلسه شورای اداری کتابخانه‌های عمومی آذربایجان‌غربی ضمن ابراز خرسندی از بازگشایی کتابخانه‌های عمومی اظهار داشت: ماه آبان، بهار کتابخوانی  است و از توانمندی و ثمرات حضور کتابداران در کتابخانه‌های عمومی در این ایام  باید بهره گرفت.

وی بازگشایی کتابخانه‌های عمومی را اتفاقی مبارک دانست و گفت: اعضاء کتابخانه‌ها ولی نعمت کتابخانه‌های عمومی هستند و تدابیر لازم جهت تکریم آنها از طریق بازدید مستمر، گفتگوی مستقیم، زیباسازی و شاداب‌سازی فضای کتابخانه‌ها باید اتخاذ شود.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی آذربایجان‌غربی با اشاره به واکسیناسیون کارکنان کتابخانه‌های و امکان امانت منابع کتابخانه‌ای در شرایط قرمز کرونایی بر حضور منظم آنها تأکید کرد و گفت: با تمهیدات لازم از جمله استفاده از نیروی جایگزین باید مانع تعطیلی کتابخانه‌ها شد و از ظرفیت قابل توجه فضای مجازی و رسانه‌ها می‌توان برای اطلاع رسانی در خصوص بازگشایی کتابخانه‌ها استفاده کرد.

معصومی گفت: با توجه به اینکه در آستانه بیست و نهمین دوره هفته کتاب و کتابخوانی  قرار داریم؛ با برنامه‌ریزی هدفمند و همکاری محافل ادبی، سازمان‌های فرهنگی برنامه‌های متنوع فرهنگی و ترویجی با محوریت کودک، نوجوان و خانواده و همچنین برنامه‌های شاخص و خلاقانه در کتابخانه‌ها اجرا شود.

معصومی مشارکت در جشنواره رضوی را توفیقی برای کتابخانه‌های عمومی دانست و اظهار داشت: جشنواره رضوی یکی از بزرگترین جشنواره‌های ملی کتابخوانی است و با توجه به تمدید مهلت این جشنواره، اجرای باشکوه تر آن با استفاده از ظرفیت رسانه‌های محلی، نقاط پر تراکم جمعیتی و تفاهم نامه‌های ملی و استانی میسر خواهد شد.

وی بیان کرد: با توجه به استاندارهای کتابخانه‌ای، با کمبود فضای کتابخانه‌ای در سطح استان مواجه هستیم؛ بنابراین در جلسات انجمن کتابخانه‌های عمومی، نیازمند پیگیری بوده و در صورت واگذاری فضای کتابخانه‌ای، اداره کل کتابخانه‌های استان در کمترین زمان ممکن اقدام  به تعمیر و تجهیز آن خواهد کرد.

در ادامه، رؤسای ادارات شهرستان‌ها ضمن ارائه گزارشی از  شاخص‌های کتابخانه‌ای، نیازمندی‌ها و مشکلات کتابخانه‌های عمومی را مطرح کردند و راهکارهای موارد مطرح شده توسط کارشناسان هر حوزه تشریح شد.

در حاشیه این برنامه، جلسه مشترک ستاد امر به معروف و نهی از منکر و حقوق شهروندی اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان با هدف تببین اهداف و راهبردها برگزار شد.

شاداب سازی فضای کتابخانه‌ای، تدوین برنامه‌های فرهنگی هفته کتاب و تلاش در جهت توسعه فضای کتابخانه‌ای از مهمترین مصوبات جلسه بود.

انتهای پیام/


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا