آذربایجان شرقی

بازگشت تبریز به ورزش‌های زمستانی با افتتاح پیست اسکی سهند

به گزارش برگزیده های ایران از تبریز، محمدحسین فوطه‌بافان در کنفرانس خبری در جمع خبرنگاران اظهار داشت: از ۳ ماه قبل پیست اسکی سهند را به شکل مخروبه‌ای تحویل گرفتیم و من قبل از آن وضعیت پیست را ندیده بودم.

وی گفت: تشکیلات پیست اسکی متشکل از تله اسکی، دستگاه برف‌کوب و ساختمان پیست است که هر سه مستهلک شده و تاسیسات به شدت از بین رفته بودند.

فوطه‌بافان افزود: چرا این پیست به این شکل در آمده بود بگویم افراد متفاوتی آمدند و چون درست کار نکردند این تاسیسات به این شکل از بین رفته بود، اما چند ماه قبل تعدادی از دلسوزان ورزش جمع شده و همفکری کردند که برای مرمت و احیا این پیست، آن را به شرکت سازنده تحویل دهیم.

وی گفت: قوش گولی سهند به عنوان شرکت سازنده که متشکل از ۴ شرکت سازمان شهرداری‌ها، شرکت عمران جلفا، هیات اسکی استان آذربایجان‌شرقی و فدراسیون اسکی کشور بوده و یک ماه کارهای اداری و شروع به کار طول کشید و از دو ماه پیش به شکل جدی وارد فاز عملیاتی شدیم.

فوطه‌بافان بیان کرد: دو دستگاه تله اسکی در این پیست موجود بوده که یکی از بین رفته بود و دیگری را سعی کردیم که به مرحله بهره‌وری برسانیم.

برای تعمیر برف‌کوب با یک شرکت معتبر اتریشی قراردادی بستیم و ساختمان پیست که کاملا از بین رفته بود که کارهای عمرانی دوباره لازم بود و سقف آسیب دیده بود.

وی گفت: اسکی‌باز‌ها به ما می‌گفتند برای اسکی رفتن در داخل ماشین آماده ‌می‌شویم و فقط پیست را راه‌اندازی کنید، اما ما مصمم بودیم که ساختمان پیست هم افتتاح شود و طراحی داخل صورت گرفته و خوابگاه، کافی شاپ و رستوران طراحی و تلاش می‌کنیم به شکل پایداری برسد.

وی در مورد هزینه‌های صورت گرفته افزود: تعمیر برف‌کوب ۷۰۰ میلیون تومان هزینه داشته که از این دستگاه فقط چند عدد در ایران موجود است. ۴۰۰ میلیون تومان هزینه تعمیر تله اسکی بوده و‌ البته این نوع تله‌اسکی‌ها از رده خارج و در دنیا امروز سیستم های جدیدی به کار گرفته شده اما چاره ای نداریم و امیدواریم در آینده از امکانات بروز مجهز شویم.

وی افزود: در پیست مشکل پارکینگ هم وجود داشت که با کمک سازمان همیاری و شرکت عمران جلفا ماشین آلاتی مانند بولدوزر در اختیار ما دادند که توانستیم پارکینگی به ظرفیت ۱۰۰۰ دستگاه خودرو مهیا سازیم.

مدیر عامل شرکت قوش گولی سهند تصریح کرد: در تلاش هستیم تا حداکثر دو ماه پیست را به بهره‌برداری برسانیم و امیداریم آب و هوا هم اجازه دهد و انشاالله با افتتاح این پیست دیکر نیازی نیست اسکی‌بازان شهرمان به استان‌های همجوار سفر کنند و باید بگویم پست اسکی سهند یکی از بهترین پیست‌های اسکی شمالغرب به از لحاظ دسترسی و شیب پیست است.

وی یادآور شد: جاده دسترسی هم تخریب شده بود و که در هفته اول یک آسفالت سرد دادند که امسال را جوابگو است و امیدواریم در سال‌های آینده برنامه اساسی برای آسفالت ریخته شود.

وی در خاتمه عنوان کرد: پیست اسکی سهند با ۵۰ هکتار مساحت، بهترین فضا برای اسکی چمن هم دارد که بعد از زمستان برنامه‌هایی را تدارک دیدیم که از تمامی پتانسیل این مجموعه استفاده کرده و در تمام فصول سال این پیست دایر باشد.

انتهای پیام/۶۰۰۱۷


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا