آذربایجان شرقی

بازیکن اردبیلی که برای فوتبال آذربایجان‌شرقی سنگ تمام گذاشت/تصاویر

به گزارش برگزیده های ایران از تبریز، شادروان مقصود بایرامی متولد ۲۶ آبان ۱۳۳۸در اردبیل  بود. وی فوتبال را با تیم ملوان که یک تیم محلی در کوچه اسلامی اردبیل بود آغاز کرد و سپس به تیم صفوی پیوست. پس از آن و در سال ۱۳۵۸ به عضویت تیم پاس اردبیل درآمد.

وی بعد از درخشش در تیم پاس اردبیل توسط بیوک صباغ، مربی تیم فوتبال آذربایجان‌شرقی به تیم منتخب استان دعوت شد و با حضور در این تیم در خط هافبک و در لیگ قدس بازی‌های خوبی را به نمایش گذاشت‌ و با این تیم در سال ۱۳۶۵ به مقام نایب قهرمانی کشور دست یافت.


تیم منتخب آذربایجان‌شرقی در دهه ۶۰/ مرحوم مقصود بایرامی ردیف نشسته نفر اول از راست

در زمان مربیگری پرویز دهداری در تیم ملی فوتبال ایران،‌ وی به اردوی تیم ملی فوتبال ایران نیز دعوت شد. همچنین در جریان مسابقات فوتبال جام فلق به عنوان کاپیتان تیم اردبیل بازی نموده‌است.

در مسابقات فلق که بین تیم‌های منتخب شهرستان‌های کشور برگزار می‌شد، تیم اردبیل به مقام قهرمانی کشور دست یافته بود که از بازیکنان این تیم می‌توان به مرحوم مقصود بایرامی و علی دایی اشاره کرد.

او در سال۱۳۶۶ در جریان مسابقات فوتبال جام فجر در شیراز به عنوان چهره استثنایی فوتبال اردبیل معرفی شد و از آنجا به تیم بنیاد شهید تهران و در رقابت‌های باشگاهی تهران به میدان رفت. پ‍س از بازگشت به اردبیل برای تیم‌های شهرداری اردبیل و راه ترابری نیز بازی نمود.


جام فلق – سفر تیم اردبیل با اتوبوس- مقصود بایرامی نفر چهارم از چپ و علی دایی نفر دوم از چپ

مقصود بایرامی به دلیل ابتلا به بیماری گوارشی در بیست و پنجم آذرماه سال ۱۳۷۴ در اردبیل درگذشت.

این بازیکن سال در تیم منتخب آذربایجان شرقی بازی کرده و مسافت طولانی اردبیل به تبریز را برای حضور در این تیم بارها طی کرده بود.

برای بزرگداشت سالگرد درگذشت وی بزرگان فوتبال اردبیل از جمله مرسل وقری‌مقدم‌، حیدر وطنخواه‌، بهنام دولت (بازیکن سابق تیم منتخب آذربایجان شرقی)، عزیز گنجگاهی‌(بازیکن سابق تراکتور)، مصطفی اعیادی و محمد قلیزاده و. ..همچنین  مدیرکل ورزش و جوانان اردبیل سجاد انوشیروانی (نایب قهرمانی المپیک لندن)، محرمی، میراسماعیل بنی هاشم، مهاجری، بهنام شعاع، ایرج صفری، محمود بایرامی بازیکن سابق ماشین سازی، بهزاد بایرامی بازیکن سابق ماشین و تراکتور ، مهدی واثق و بقیه بزرگان فوتبال از سراسر ایران بر سرمزارش گرد آمده و یاد و خاطره وی را گرامی داشتند.

لازم به ذکر است، در دهه ۶۰ اردبیل هنوز استان نشده و جزو آذربایجان‌شرقی محسوب می‌شد و تیم اردبیل به عنوان نماینده آذربایجان‌شرقی در جام فلق حضور و عنوان قهرمانی کشور را کسب کرده بود.


بازی دوستانه تیم منتخب اردبیل به یاد مرحوم مقصود بایرامی

 


بزرگان فوتبال آذربایجان‌شرقی و اردبیل بر مزار مقصود بایرامی

انتهای پیام/۶۰۰۱۷


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا