فرهنگ و هنر

بازیگر «جیغ» از احساسش گفت/ حمایت از فلسطین دفاع حقوق بشر است

بازیگر «جیغ» از احساسش گفت/ حمایت از فلسطین دفاع حقوق بشر است

ملیسا باررا درباره اخراج خود از سریال «جیغ» صحبت کرد. این بازیگر نقش سام کارپنتر، دختر بیلی لومیس را در فیلم‌های «جیغ» سال ۲۰۲۲ و «جیغ ۶» در سال ۲۰۲۳ بازی کرد که دومی با فروش ۱۰۸ میلیون دلاری در گیشه‌های داخلی آمریکا، رکورد گیشه این مجموعه را به نام خود ثبت کرد. او قرار بود به ایفای نقش این شخصیت در فیلم هفتم هم ادامه دهد که ماه نوامبر و پس از پست‌هایی که در رسانه‌های اجتماعی در حمایت از فلسطین منتشر کرد، به دلیل یهودی‌ستیزانه تفسیرشدن آن‌ها، اخراج شد.

باررا پیش از این به آسوشیتدپرس گفته بود: چند ماه گذشته بیداری بزرگی بوده و من برای همه چیزهایی که اتفاق افتاده بسیار سپاسگزارم.

حالا او به رولینگ استون گفته است که پست‌های فلسطینی که منجر به اخراج او شد «نباید بحث‌برانگیز باشد» زیرا او فقط داشت از حقوق بشر دفاع می‌کرد.

هنگامی که استودیو «اسپای گلس» اخراج باررا را تایید کرد، با صدور بیانیه‌ای گفت: تحمل استودیو در برابر یهودی‌ستیزی یا تحریک نفرت به هر شکلی، از جمله اشاره‌های نادرست به نسل‌کشی، پاک‌سازی قومی، تحریف هولوکاست یا هر چیزی که آشکارا از مرز عبور می‌کند، صفر است.

باررا به رولینگ استون گفت: من اولین کسی نیستم که برایش چنین اتفاقی افتاده است، اما شوکه کننده بود. من حتی نمی‌دانم چه بگویم. فکر می‌کنم همه چیزهایی که اتفاق افتاد از هر ۲ طرف بسیار شفاف بود و من می‌دانم چه کسی هستم و می‌دانم آنچه گفتم از عشق و انسانیت و حقوق بشر و آزادی سرچشمه گرفته است. برای مردم چنین حرف‌هایی نباید بحث‌برانگیز باشد. بنابراین، من بسیار در آرامش هستم. افرادی که من را در خانواده‌ام می‌شناسند، حقیقت را در مورد من و جایگاه من می‌دانند، و فکر می‌کنم اکثر مردم جهان نیز این را می‌دانند.

باررا تاکید کرد تنها چیزی که او خواسته آتش‌بس در غزه بود، که به آرامش هر ۲ طرف دیوار می‌انجامد. پایان دادن به خشونت برای صلح و امنیت همه. فقط … انسانیت.

این بازیگر همچنان به حمایت از آتش‌بس ادامه داده و به تازگی در حالی که در جشنواره فیلم ساندنس برای نمایش فیلمش «هیولا تو» حضور داشت به راهپیمایی طرفداران فلسطین پیوست.

پس از خروج باررا از این مجموعه فیلم‌ها، همبازی او جنا اورتگا هم از دنباله بعدی جدا شد و کریستوفر لاندون، کارگردان فیلم هفتم هم از فیلم کنار رفت.

باررا به رولینگ استون گفت: جنا بچه خوبی است و ما همدیگر را دوست داریم.

لاندون هنگام اعلام خروجش در شبکه‌های اجتماعی نوشت که کارگردانی «جیغ ۷» یک شغل رویایی بود که به یک کابوس تبدیل شد و قلبش را برای همه درگیر کرد.

۲۲۰۵۷

برگزیده های ایران

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا