اخبار ورزشی

بازی سختی نیست،راحت قطر را می‌بریم

بازی سختی نیست،راحت قطر را می‌بریم

مهدیه دریابیگی؛ تیم ملی امروز در یک بازی کاملا حساس باید به مصاف تیم ملی قطر برود و در صورت شکست دادن این تیم به مرحله فینال جام ملتها می‌رسد. حسرت نیم قرن نرسیدن ایران به جام در آسیا را ملی پوشان سعی می‌کنند برآورده کنند که در صوت محقق شدن این مهم، نسل طلایی کنونی هرگز از ذهن مردم پاک نخواهند شد. البته قطعا تیم ملی برای رسیدن به قهرمانی کار سختی در پیش دارد . به لحاظ کارشناسان با اینکه قطر نمی‌تواند حریف قدرتمندی باشد، اما چون از شرایط میزبانی بهره می‌برد و سابقه قهرمانی در جام ملتها را دارد می‌تواند برای ایران حریف خطرناکی باشد و اگر ایران بتواند از این مرحله عبور کرده و میزبان جام را شکست دهد می‌تواند خودش را به قهرمانی نزدیک ببیند.

بازی تیم ملی در نیمه دوم بازی با ژاپن نشان داد که ملی پوشان از توانایی بالایی برخوردار هستند و اگر فعل خواستن را به درستی صرف کنند در نهایت می‌تواند هر حریفی را از پیش رو بردارند. برای فوتبال ما امروز روز بزرگی است و ملی پوشان باید تمام توان خود را برای شکست قطر به کار گیرند. در خصوص بازی حساس تیم ملی و همچنین شرایط استقلال و نحوه یارگیری این تیم در فصل نقل و انتقالات با میثم بائو بازیکن سابق استقلال هم کلام شدیم .

*عملکرد تیم ملی در جام ملتهای آسیا را چطور ارزیابی می‌کنید؟

تیم ملی هر چه جلوتر رفت و بازی به بازی بهتر شد. به نظرم بازی با ژاپن هم سرآمد همه بازی‌ها بود. تیم ملی ایران مقابل ژاپن منطقی، دونده بازی کرد و نکته اینجا بود که ملی پوشان همدیگر را به خوبی در این بازی پشتیبانی کردند و این نشان از همدلی آنها بود. تیم ملی کار بزرگی کرد که توانست تیم حرفه ای ژاپن را اینطور از پیش رو بردارد.

*تیم ملی بازی حساسی را در مرحله نیمه نهایی مقابل قطر در پیش دارد این نگرانی وجود دارد که در صور ت دریافت یک گل از این تیم ، با وقت کشی به تخریب بازی تیم ملی پرداخته و اجازه ندهند ایران موفق شود.

غیر از تیم عربستان که همیشه برای ما از نظر فنی دردسر ساز بوده و غول کشورهای عربی به لحاظ فوتبال است کشورهای دیگر عربی از جمله امارات، کویت و یا قطر حریف قدری نیستند . ضمن اینکه باید بگویم قطر مثل بحرین اهل وقت کشی نیست. در بین کشورهای عربی قطر بازی جوانمردانه انجام می‌دهد و تاکنون ندیدم که وقت کشی کنند. از نظر فوتبالی هم که ملی پوشان ما خیلی سرتر هستند . نگاه نکنید که قطر قهرمان شده است هیچ نشانی از آن قطر قهرمان ندارد و نمیتواند از نظر فنی ما را اذیت کند.

*پس شما از همین حالا برد ایران را در این بازی پیش بینی می‌کنید؟

به نظرم بازی سختی نیست و قطعا از بازی با ژاپن سخت تر نخواهد بود. من برد ایران را مقابل قطر پیش بینی می‌کنم.

قطر نشانی از آن تیم قهرمان ندارد!

*اگر تیم ملی به فینال این بازی‌ها برسد حریف کره می‌شود. این بازی را چطور پیش بینی می‌کنید؟

به نظر من کره سخت ترین حریف ما در این دوره از مسابقات خواهد بود. این تیم در خط حمل یک مهاجم بسیار خطرناک دارد ضمن اینکه این تیم بسیار با حوصله بازی می‌کند . اما نظرم این است که اگر قطر شکست دهیم به فینال برویم شانس قهرمانی ما در این مسابقات خیلی زیاد است.

*شما به عنوان پیشکسوت استقلال در خصوص شرایط فعلی این تیم هم صحبت کنید.

استقلال قهرمان نیم فصل شد و این مساله نشان می‌دهد که چقدر این تیم منسجم و خوب است و شانس قهرمانی این تیم را زیاد می‌دانم.

*نحوه یارگیری این تیم در نیم فصل چطور دیدید؟ خرید ماشاریپوف و یا بازگشت سیلوا به استقلال چقدر می‌تواند به این تیم کمک کند؟

استقلال حتی اگر یارگیری نمی‌کرد تیم خوبی بود. شما نگاه کنید ابتدای فصل ۸۰ درصد از شاکله تیم حفظ شد و این مساله برای استقلال برد محسوب می‌شود. استقلال بازیکنانی مثل رضاوند و روزبه و یا حسینی را دارد این تیم با همین بازیکنان قهرمان شد پس نباید نگران باشد و با اضافه شدن چند بازیکن دیگر تیم کامل تر می‌شود.

*اما با توجه به اختلاف خطیر و نکونام هواداران نگران سرنوشت استقلال در ادامه فصل هستند؟

قطعا اختلاف این دونفر به تیم ضربه می‌زند و باید برای استقلال همدل شوند.

قطر نشانی از آن تیم قهرمان ندارد!

۲۵۸ ۲۵۸

برگزیده های ایران

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا