آذربایجان شرقی

باشگاهی که عیار ورزش آذربایجان را عیان کرد

به گزارش برگزیده های ایران از تبریز، پس از سال‌ها تیم‌داری باشگاه فرهنگی ورزشی مس سونگون ورزقان در رشته ورزشی فوتسال و کسب قهرمانی متوالی در ۴ دوره  لیگ برتر فوتسال کشور و آشکار شدن ظرفیت‌های مستتر در صنعت مس استان آذربایجان‌شرقی، پس از رایزنی‌های فنی با باشگاه مس سونگون ورزقان ۴ رشته تکواندو، شطرنج، شمشیربازی و شیرجه نیز تحت تکفل این باشگاه درآمدند.

انتشار این خبر موجی از شادی در جامعه ورزش استان برپا کرد چرا که مدت‌ها بود که باشگاهی این چنین پرو پیمان در حوزه ورزش استان فعالیت نداشت و «آن همه ناز و تنعم که خزان می‌فرمود— عاقبت در قدم باد بهار آخر شد».

دیروز، شاهد درخشش تیم‌های تکواندو و شمشیربازی مس سونگون ورزقان در لیگ برتر آن رشته ها بودیم. تکواندوکاران مس ورزقان در مسابقه هفته‌های اول و دوم با غلبه بر تیم‌های فرمانیه و جوانه موفق شدند در جایگاه اول قرار گیرند.

شمشیربازان سابر استان در قامت تیم مس سونگون ورزقان نیز در مصاف با تیم‌های شرکت کننده در این رقابت‌ها، با کسب ۱۸ امتیاز قهرمان نیم فصل شناخته شدند.

این تلؤلؤ روشنای حمایت از ورزش، چنان بر چشم ورزشکاران و ورزش دوستان برتابیده که ورزشکاران اغلب رشته‌های ورزشی  به حمایت مس از آنها، هم شیفته هستند و هم خوش بین.

این بار، اما اگر قرار باشد درخششی هم از سوی این تیم شاهد باشیم توسط فرزندان این بر و بوم خواهد بود و مس، عزم خود را بر بهره‌مندی از توان ورزشکاران بومی جزم کرده است.

ناگفته نمایند که با دو برد تکواندو وقهرمانی نیم فصل شمشیربازی، سطح انتظارات از مس سونگون بالا رفته و قطعاً علاوه بر توجه اهل فن به فعل و انفعالات این تیم‌ها، عموم جامعه هم خود را راغب به پیگیری مسابقات این تیم‌ها می‌دانند.

البته به این موضوع خوش بینیم که شیرجه و شطرنج نیز همانند ۳ رشته دیگر، بر صدر خواهد ایستاد و محلی برای بروز و ظهور استعدادهای برتر ورزش استان در لیگ‌ها و همینطور مسابقات بین‌المللی، قاره‌ای و جهانی خواهد بود.

امید است، صاحبان صنایع و بنگاه‌های اقتصادی بزرگ استان آذربایجان‌شرقی نسبت به ورزش –  که نه صرفاً ورزش بلکه زیرساخت و فدراسیون یک جامعه پویا و شاداب – توجه بیشتری کرده و در یک یا چند رشته تیم‌داری کنند و دغدغه مسئولان ورزش استان که همانا استفاده از ظرفیت‌های ورزشکاران بومی در تیم‌های استان است، بر طرف شده و این ایده جامه عمل بپوشد.

نگارنده: محمد سلیمی

انتهای پیام/۶۰۰۱۷


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا