اردبیل

بافت شهری اردبیل نیازمند توجه ملی برای نوسازی و مرمت است

به گزارش خبرگزاری یولن از اردبیل، سیدکمال‌الدین میرجعفریان بعدازظهر امروز در جلسه‌ بازآفرینی شهری در استان اردبیل که در بقعه شیخ صفی‌الدین اردبیلی برگزار شد، اظهار کرد: در برخی نقاط شهر و استان اردبیل بافت‌هایی وجود دارد که برای بازسازی، نوسازی و مرمت نیازمند توجه ملی است.

وی افزود: معاون وزیر راه‌وشهرسازی از برخی محلات محروم حاشیه‌نشین و سکونت‌گاه‌های غیررسمی بازدید داشت و به شکل رودررو از مشکلات مناطق فوق آگاه شد و مقرر گردید مشکلات در جلسات استانی و ملی بررسی کامل شده و‌ دستورات لازم جهت رفع مشکلات صادر شود.

شهرام باباخانی، معاون مسکن و ساختمان راه‌و‌شهرسازی استان اردبیل نیز بیان کرد: در شهرستان‌های سطح استان، همچون پارس‌آباد، مشگین‌شهر و… طرح‌هایی همچون بازسازی، بهسازی و… در دستور کار است.

باباخانی ادامه داد: برای طرح فوق در شهرستان‌های اردبیل، ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال از منابع مختلف تخصیص خواهد یافت.

نادر فلاحی، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان اردبیل نیز گفت: رینگ اطراف بقعه شیخ صفی باید به شکل کامل تخلیه و آزادسازی شود تا از نگین ایران و مهد تشیع یعنی بقعه شیخ صفی‌الدین اردبیلی حفاظت لازم صورت گیرد.

مسعود امامی یگانه، فرماندار شهرستان اردبیل هم اظهار کرد: اهالی چندین نقطه اردبیل با مشکلاتی دست و پنجه نرم می‌کنند که از نیازهای اولیه محسوب می‌شود و این مناطق حتی از امکانات سطح روستایی هم برخوردار نیستند.

وی افزود: در مناطق مختلفی از اردبیل، شاهد وجود مشکلات آموزشی، بهداشتی و درمانی و… هستیم که عموم این مشکلات توجه و نظر ویژه ملی و استانی را طلب می‌کند.

امامی‌یگانه گفت: بافت تاریخی بازار اردبیل با وجود بهسازی‌های انجام شده، هنوز مشکلات خاص خود را دارد و در صورت بروز یک حادثه طبیعی، ممکن است در بازار اردبیل فاجعه و بحرانی رخ دهد.

انتهای پیام/۳۴۶۳/


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا