Categories: اردبیل

بافت شهری اردبیل نیازمند توجه ملی برای نوسازی و مرمت است

به گزارش خبرگزاری یولن از اردبیل، سیدکمال‌الدین میرجعفریان بعدازظهر امروز در جلسه‌ بازآفرینی شهری در استان اردبیل که در بقعه شیخ صفی‌الدین اردبیلی برگزار شد، اظهار کرد: در برخی نقاط شهر و استان اردبیل بافت‌هایی وجود دارد که برای بازسازی، نوسازی و مرمت نیازمند توجه ملی است.

وی افزود: معاون وزیر راه‌وشهرسازی از برخی محلات محروم حاشیه‌نشین و سکونت‌گاه‌های غیررسمی بازدید داشت و به شکل رودررو از مشکلات مناطق فوق آگاه شد و مقرر گردید مشکلات در جلسات استانی و ملی بررسی کامل شده و‌ دستورات لازم جهت رفع مشکلات صادر شود.

شهرام باباخانی، معاون مسکن و ساختمان راه‌و‌شهرسازی استان اردبیل نیز بیان کرد: در شهرستان‌های سطح استان، همچون پارس‌آباد، مشگین‌شهر و… طرح‌هایی همچون بازسازی، بهسازی و… در دستور کار است.

باباخانی ادامه داد: برای طرح فوق در شهرستان‌های اردبیل، ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال از منابع مختلف تخصیص خواهد یافت.

نادر فلاحی، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان اردبیل نیز گفت: رینگ اطراف بقعه شیخ صفی باید به شکل کامل تخلیه و آزادسازی شود تا از نگین ایران و مهد تشیع یعنی بقعه شیخ صفی‌الدین اردبیلی حفاظت لازم صورت گیرد.

مسعود امامی یگانه، فرماندار شهرستان اردبیل هم اظهار کرد: اهالی چندین نقطه اردبیل با مشکلاتی دست و پنجه نرم می‌کنند که از نیازهای اولیه محسوب می‌شود و این مناطق حتی از امکانات سطح روستایی هم برخوردار نیستند.

وی افزود: در مناطق مختلفی از اردبیل، شاهد وجود مشکلات آموزشی، بهداشتی و درمانی و… هستیم که عموم این مشکلات توجه و نظر ویژه ملی و استانی را طلب می‌کند.

امامی‌یگانه گفت: بافت تاریخی بازار اردبیل با وجود بهسازی‌های انجام شده، هنوز مشکلات خاص خود را دارد و در صورت بروز یک حادثه طبیعی، ممکن است در بازار اردبیل فاجعه و بحرانی رخ دهد.

انتهای پیام/۳۴۶۳/


admin

Recent Posts

تهران قدیم | این ساختمان یک روزهایی بلندترین بنای ساخته شده در تهران بود/ عکس

عکس زیر از مجموعه آثار محمود پاکزاد مربوط به ساختمان شمس‌العماره است که در سال…

12 ساعت ago

شهرداری شعار”زنده باد درخت” می دهد اما در سال هزار میلیارد تومان از قطع درختان درآمد کسب می کند

درست در روزهایی که شهرداری تلاش می‌کند بر اقدامات خود در حوزه افزایش فضای سبز…

12 ساعت ago

گزارش یک جنایت فجیع / دختر۱۰ساله چگونه دوستش را با چاقو کشت؟

ساعت 17 جمعه 11 اسفند سال گذشته، مردی افغانستانی با مراجعه به پلیس از ناپدید…

12 ساعت ago

کیفیت هوای تهران در چه وضعی است؟

بر اساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، میانگین کیفیت هوای پایتخت هم‌اکنون (۲۰ اردیبهشت)…

12 ساعت ago