اخبار روز

باقری کنی: شانگهای نهادی تشریفاتی نیست

باقری کنی: شانگهای نهادی تشریفاتی نیست

به گزارش برگزیده های ایران، در این دیدار علی باقری، سازمان همکاری شانگهای را نهادی برای همکاری کشورهای مستقل و قدرتمند توصیف کرد و افزود: صدای چندجانبه‌گرایی در مقطع فعلی بیش از هر زمان دیگری در محافل بین‌المللی شنیده می‌شود و رویکرد چندجانبه‌گرایی سازمان شانگهای نشان می‌دهد که این سازمان یک نهاد تشریفاتی نیست بلکه درصدد پاسخگویی به یک نیاز مبرم امنیتی و سیاسی است.

معاون سیاسی وزیر امور خارجه همچنین اظهار کرد: تفاوت سازمان شانگهای با بسیاری دیگر از سازمان‌های غربی این است که بر پایه تصمیم کشورهای مستقل شکل گرفته و رویکرد احترام به استقلال و حق حاکمیت کشورها را اتخاذ کرده که عدالت پایه است و لذا می‌تواند راه‌حل‌های پایدار برای مسائل و موضوعات بین‌المللی ارائه دهد.

دبیرکل سازمان همکاری شانگهای نیز ضمن تشکر از فراهم شدن فرصت این دیدار گفت: دیدگاه شما در مورد سازمان را کاملا تایید می‌کنم.

وی افزود: ایران یکی از کشورهای تاثیرگذار در منطقه و جهان است و در طول سال‌های گذشته همواره حضور فعال در نشست‌های سازمان داشته است.

وی با بیان اینکه نگاه ایران به سازمان یک نگاه راهبردی است و به دلیل همین نگاه ما موضوع عضویت ایران در سازمان را با جدیت دنبال کرده‌ایم، خاطرنشان کرد: این سازمان بستری برای همکاری کشورهای مستقل است و در زمینه‌های سیاسی امنیتی اقتصادی و فرهنگی تلاش‌های موفقی داشته است.

۳۱۱۳۱۱

مجله خبری برگزیده های ایران

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا