کرمانشاه

بانوی کرمانشاهی به چهار نفر جان بخشید

به گزارش خبرگزاری برگزیده های ایران از کرمانشاه، یک بانوی کرمانشاهی پس از مرگ مغزی و با نظر پزشکان و موافقت خانواده‌اش، اعضای بدنش به چهار بیمار نیازمند اهدا شد.

خانم «فاطمه پرنا» پس از تحمل یک دوره طولانی بیماری، به علت وجود تومور مغزی دچار مرگ مغزی شد، اما خانواده‌ی وی پذیرفتند تا قلب، کبد، کلیه و پانکراس وی به چهار بیمار نیازمند پیوند زده شود.

«یونس زارعی» کارشناس پیوند اعضای معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در گفت‌وگو با خبرنگار برگزیده های ایران در خصوص شرایط اهدای عضو، گفت: شرایط ناشی از بحران بیماری همه‌گیر کرونا، موجب توقف اعمال جراحی پیوند عضو در کشور شده و همین مساله، اهدای عضو در کرمانشاه را هم متوقف کرده است.

وی با اشاره به ۱۳ مورد اهدای عضو در سال ۹۸ در استان، گفت: متاسفانه با شیوع ویروس کرونا در سال ۹۹ این آمار به طرز چشمگیری کاهش یافت به‌طوریکه تنها یک مورد اهدای عضو داشتیم و طی سال‌جاری هم این نخستین اهدای عضو است که به نام زهرا حاجی‌علیانی ثبت شد.

زارعی تصریح کرد: اهدای اعضای بیماران مرگ مغزی که امکان بازگشت آن‌ها وجود ندارد، می‌تواند به یک تا هشت نفر حیاتی مجدد ببخشد، اما متأسفانه سالانه ۵ تا ۸ هزار مرگ مغزی در کشور به ثبت می‌رسد که در ۶ هزار مورد اعضای سالم افراد دچار مرگ مغزی زیر خاک رفته و هیچ استفاده‌ای از آن‌ها نمی‌شود.

انتهای پیام/ح/ ق

 


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا