سلامت

بانک شیر کرمانشاه آماده دریافت شیرهای اهدایی مادران است

دکتر «هما بابایی» روز سه‌شنبه به برگزیده های ایران افزود: به گفته سازمان بهداشت جهانی و یونیسف، شیر مادر بهترین تغذیه برای نوزادان و شیر اهدایی مادران، بهترین جایگزین برای نوزادانی است که به هر دلیلی از شیر مادر خود، محروم هستند.

وی اضافه کرد: بانک شیر مجتمع بیمارستانی امام رضا (ع)، با هدف جمع آوری شیر مازاد بر نیاز نوزاد مادرانی که کودک شیرخوار زیر یک سال دارند در پنجم مرداد ۱۳۹۸ با حمایت های معاونت درمان دانشگاه افتتاح شد.

این فوق تخصص نوزادان گفت: در سراسر کشور ۱۰ بیمارستان واجد دریافت بانک شیر وجود دارد که بیمارستان امام رضا (ع) کرمانشاه هم یکی از اینهاست و تنها بیمارستان استان است که دارای بانک شیر می باشد.

وی افزود: شیرهای اهدایی مادران اهداء کننده شیر، پس از جمع آوری و انجام آزمایشات لازم، با دستگاه پاستوریزه شیر مادر، پاستوریزه و به نوزادان نارس و بیمار و محروم از شیر مادر بستری در بخش مراقبت‌های ویژه نوزادان بیمارستان‌های مختلف و به صورت سرپایی به مراجعین واجد شرایط اهدا می‌شود.

دکتر بابایی یادآور شد: روش کار در بانک شیر مادران به این صورت است که ابتدا با مادران صحبت شده و فرم اطلاعات و آزمایشات تکمیل می‌شود، سپس شیرهای اهدایی آزمایش می‌شوند.

وی اضافه کرد: پس از آن با دستگاه پاستوریزه، در دمای ۶۲/۵ درجه پاستوریزه می‌شوند، دوباره از شیرها آزمایش می‌گیریم که سالم باشند و هیچ مشکلی وجود نداشته باشد.

رییس بانک شیر بیمارستان امام رضا (ع) کرمانشاه گفت: سپس شیرهای پاستوریزه بعد از اطمینان از جواب آزمایش، کاملا پاک و ایمن در اختیار نوزادان نیازمند به شیر قرار می‌گیرند و هیچ هزینه ای برای اهدا شیر به نوزادان دریافت نمی‌شود.

«آرزو زنگنه» مسوول بانک شیر بیمارستان امام رضا (ع) کرمانشاه هم گفت: در این بیمارستان خوشبختانه دستگاه‌های مجهزی برای دریافت و پاستوریزه و نگهداری شیر مادران وجود دارد.

وی افزود: این بانک شیر به ۲ دستگاه یخچال و ۲ دستگاه فریزر برای نگهداری شیرها مجهز است که یکی برای نگهداری شیرهای ورودی و دیگری برای نگهداری شیرهای پاستوریزه که آماده اهدا می باشد.

مسوول بانک شیر بیمارستان امام رضا کرمانشاه (ع) افزود: همچنین یک دستگاه ظرفشویی برای شستن ظروف شیر، یک دستگاه استریل کردن ظروف شیر و یک دستگاه پاستوریزه کننده شیر مادر که شیرها را با روش هولدر پاستوریزه می‌کند (که عملکرد تمام اتوماتیک دارد) در این بخش وجود دارد.  

وی اظهار داشت: کار اهدا شیر یک عمل خیر و خداپسندانه است و از تمامی مادرانی که کودک زیر یکسال دارند و توانایی اهدای شیر دارند تقاضا می کنیم به بانک شیر بیمارستان امام رضا (ع) مراجعه کنند.

زنگنه گفت: همچنین برای دریافت اطلاعات بیشتر در این زمینه می توانند با شماره ۰۹۲۱۵۸۹۰۷۷۹ یا داخلی ۲۸۶۹ تماس بگیرند و بدانند که خیلی از خانواده ها، نوزادانشان نیازمند این شیرهاست.  

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا