خراسان شمالی

بانک ها باید منشأ توسعه در استان باشند/نباید منابع خراسان‌شمالی در سایر استان‌ها سرمایه‌گذاری شود

به گزارش برگزیده های ایران از بجنورد، عصر امروز محمدرضا حسین نژاد، استاندار خراسان شمالی در گفت‌وگو با رسانه ها با بیان اینکه تصمیمات بانکی باید بومی سازی شود، اظهارکرد: اگر اجرای قوانین برای تمامی بانک های کشور یکنواخت باشد با شرایط بومی استان ها سازگار نخواهد بود.

وی با تاکید بر اینکه بانک ها باید منشأ توسعه در استان باشند، گفت: کنترل موضوعاتی مانند هزینه منابع بانکی در سایر استان های توسعه یافته باید جمع بندی شود و پیشنهادات لازم به رئیس جمهور و هیات دولت اعلام شود تا در صورت نیاز ابطال بانک های خصوصی که نفعی برای توسعه استان ندارند در دستور کار قرار بگیرد.

استاندار خراسان شمالی افزود: زمانی شاهد رشد اقتصادی استان خواهیم بود که توان و شوق اقتصادی در استان تقویت شود.

وی با تاکید بر اینکه حل موانع بانکی موجب رونق سیستم خودگردانی بانک ها می شود، تصریح کرد: اجازه ندهیم افراد با حربه رونق بخش تولید از سیستم بانکی وام های مازاد دریافت کنند و در ادامه شاهد خاک خوردن بخش صنعت و انحراف در هزینه کرد تسهیلات باشیم.

حسین نژاد گفت: با یک مصوبه قانونی نباید اجازه دهیم درصدی از منابع استان را در سایر استان ها سرمایه گذاری کنند و این موضوع باید قابل حسابرسی در بانک ها باشد.

بر اساس این گزارش پیگیری اختصاص خط اعتباری ویژه به استان، بخشودگی جریمه ۳۴ درصدی میزان مازاد مصارف، اختصاص سهمیه مناسب در آزمون استخدامی از بانک مرکزی از دیگر درخواست های کمیسیون هماهنگی بانک های استان بود.

انتهای‌پیام/ز


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا