اخبار ورزشی

باوفا: مسئول ورزش یک سال بدون حقوق و مزایا کار می‌کند که چنین توقعی از مربی تیم ملی وجود دارد؟

باوفا: مسئول ورزش یک سال بدون حقوق و مزایا کار می‌کند که چنین توقعی از مربی تیم ملی وجود دارد؟

– اخبار ورزشی –

حمید باوفا بعد از قهرمانی تیمش در مسابقات جوانان آسیا، در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری برگزیده های ایران درباره تغییرات احتمالی در ترکیب این تیم برای شرکت در مسابقات جهانی لهستان عنوان کرد: قطعا تغییرات داریم. در برخی اوزان عملکرد نفر اعزامی به مسابقات آسیایی خوب و مورد تایید کادرفنی نبود. قبلا هم اعلام کرده بودیم که بعد از برگزاری مسابقات قهرمان کشوری، عملکرد کشتی‌گیران‌مان در تورنمنت بین‌المللی، جام تختی و قهرمانی آسیا، به ترکیب جهانی منتهی می‌شود. کشتی‌گیری که بی‌انگیزه باشد، زمانی که برایش میدان را باز کنید قابلیتش را نشان نمی‌دهد.

وی در پاسخ به این سوال که آیا سعید اسماعیلی و دانیال سهرابی همچنان برای وزن ۶۷ کیلوگرم کشتی فرنگی جوانان مد نظر هستند؟، گفت: اهورا بویری اینجا خوب کشتی گرفت و یک ماه قبل هم نفر اول قهرمانی اروپا را در ترکیه برد و به نظر من درست نیست کشتی‌گیری که رو به جلوست را متوقف کنیم. ضمن اینکه تیم ملی بزرگسالان به سعید اسماعیلی نیاز دارد، همیشه اولویت کشتی، در دو رده سنی جوانان و بزرگسالان، قطعا بزرگسالان خواهد بود. هرچند اسماعیلی کشتی‌گیر بسیار مطمئنی است و می‌تواند به تیم ملی جوانان کمک کند اما نگاه بر این است که او در کنار تیم ملی بزرگسالان باشد.

سرمربی تیم ملی جوانان تاکید کرد: علاوه براین، کشتی‌گیر زیر نظر فدراسیون است و بنا به اولویت‌های ملی، تصمیم‌گیری می‎شود که کدام کشتی‌گیر در کدام رده حضور داشته باشد. من مشکلی از این بابت ندارم و ویترین فدراسیون، تیم ملی بزرگسالان است، بنابراین چه در آزاد و چه در فرنگی، اولویت با رده سنی بزرگسالان خواهد بود و منِ حمید باوفا به عنوان سرمربی جوانان کاملا تابع فدراسیون هستم. یک زمانی فاصله دو ماهه بین دو مسابقه وجود دارد، ما فرصت استفاده از یک کشتی‌گیر در دو میدان را داریم اما اکنون چنین وضعیتی نداریم.

باوفا که پیش از این نیز نسبت به عدم همکاری ادارات دولتی نسبت به ماموریت مربیان تحت استخدام آنها در کادرفنی تیم‌های ملی منتقد بود، با اشاره به مشکلاتی که در ایام مسابقات و اردوها برای اعضای کادرفنی تیم‌های ملی کشتی به لحاظ شغلی ایجاد می‌شود، خاطرنشان کرد: من قبلا در مورد خودم صحبت کردم، الان دغدغه من دیگر وضعیت شغلی خودم نیست که برای همکاری با تیم ملی جوانان، فرم مرخصی یک ساله بدون حقوق پر کردم تا تمرکزم روی تیم ملی باشد. این را برای سایر مربیان تیم ملی می‌گویم. فدراسیون کشتی مگر چقدر بودجه دارد که به همه مربیانش حقوق بدهد، وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک در مجموع چقدر بودجه می‌توانند به کشتی بدهند؟ اصلا بودجه مصوب وزارت ورزش به چند مسابقه‌ کشتی می‌‌رسد؟ اعزام فقط یک تیم به اردن، برای فدراسیون دو میلیارد تومان هزینه داشت. حالا این فقط یک اعزام است، درحالیکه کشتی در رده‌های سنی نونهالان، نوجوانان، جوانان، امید و بزرگسالان در دو بخش آزاد و فرنگی مسابقه آسیایی، جهانی و تورنمنت بین‌المللی دارد. جدای از اعزام، هزینه برگزاری اردوها هم هست. نه تنها دبیر، که هر کسی رئیس فدراسیون باشد با این چالش مواجه است. کار علیرضا دبیر فقط شده برای پول جمع کردن و تامین هزینه‌های کشتی دنبال این و آن باشد. این بحث کشتی هم نیست، موضوع کل ورزش کشور است.

حمید باوفا افزود: مربیان صادقانه در تیم‌های ملی زحمت می‌کشند ولی مسئولان دوست ندارند و یا اینکه نمی‌گذارند اینها با فکر راحت کارشان را انجام دهند. آیا خدمت برای پرچم فقط برای مربیان تیم ملی است؟ آیا مسئولان ورزش خودشان حاضرند یک سال مفتی شب و روز کار کنند بدون آنکه حقوقی بگیرند؟ این یک سال کار، خروجی‌اش برای این مربیان چیست؟ کدا‌م‌شان یک سال بدون هیچ حقوق و مزایایی حاضرند کار کنند؟ زمانی که من به خاطر حضور در اردوهای تیم ملی، از کار اخراج شدم، علیرضا دبیر ۶ ماه دوندگی کرد که سر کار برگردم، این کار کسانی بود که نسبت به کشورشان نگاه ملی ندارند. مربی‌ که دو سال قبل با من کار کرده امسال وقتی می‌گویم بیا، می‌گویند نمی‌توانم، نامه مرخصی را از من قبول نمی‌کنند و باید مرخصی بدون حقوق بگیرم. تیم ملی هم که حقوق ندارد.

سرمربی تیم ملی جوانان فرنگی حضور سرمربیان تیم‌های ملی در لیگ و تامین معیشت خود از این مسابقات را کار درستی ندانست و گفت: این نظر من است، لیگ به درد سرمربی تیم ملی نمی‌خورد، نگاه دوگانه بین سرمربی و کشتی‌گیر ایجاد می‌کند. وقتی در لیگ، سرمربی تیم ملی در کُچ کشتی‌گیری که دو روز بعد قرار است در اردوی تیم ملی هدایتش را برعهده داشته باشد، می‌نشیند، نگاهش دیگر مثل قبل نیست. من به بقیه کاری ندارم، نظر من این است که سرمربی تیم ملی نباید در لیگ کار کند.

/

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا