Deprecated: Optional parameter $storage_path declared before required parameter $sftp is implicitly treated as a required parameter in /home/irviral/public_html/wp-content/plugins/duplicator-pro/lib/phpseclib/class.phpseclib.php on line 107
بایدن صداوسیما را از تحریم‌های آمریکا معاف کرد - خبرگزاری برگزیده های ایران
اخبار روز

بایدن صداوسیما را از تحریم‌های آمریکا معاف کرد

بایدن صداوسیما را از تحریم‌های آمریکا معاف کرد

پایگاه خبری واشنگتن فیری بیکن به یک اطلاعیه خطاب به کنگره آمریکا دست پیدا کرده است که نشان می‌دهد آنتونی بلینکن، وزیر امورخارجه آمریکا در تاریخ ۱۵ فوریه سازمان صداوسیمای ایران را از تحریم‌های واشنگتن علیه تهران معاف کرده است.

این معافیت به صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران اجازه انجام فعالیت‌های اقتصادی می‌دهد و به این سازمان، این امکان را می‌دهد تا با انتشار آگهی‌های تجاری، منافع مالی داشته باشد.

این معافیت‌ها همچنین به سازمان صداوسیما این اجازه را می‌دهد تا آزادانه تراکنش‌های مالی خود را پیگیری کند. در واقع، این معافیت‌ها از زمان امضای برجام در نظر گرفته شده است.

بنابر گزارش فیری بیکن، این معافیت کمتر از یک ماه پس از لغو تحریم‌ها علیه همکاری هسته‌ای ایران و روسیه توسط دولت بایدن صورت گرفته است.

این معافیت تحریم‌ همچنین برای کسانی که با صدا و سیما تجارت می‌کنند، معافیت‌هایی را در نظر می‌گیرد و دسترسی آنها را به زیرساخت‌های مخابراتی جهانی فراهم می‌کند. طبق اطلاعات مندرج در اطلاعیه، معافیت اخیر شامل «معاملات مربوط به ارائه خدمات اتصال زمینی و اتصالات فیبر نوری در خارج از ایران» و همچنین تراکنش‌های مختلف مدیریت ماهواره‌ای است.

خدمات اداری به نفع صدا و سیما نیز به عنوان بخشی از این معافیت، مجاز است که خدمات «ضروری برای ایجاد و حفظ اتصال زمینی و ماهواره‌ای» را شامل می‌شود.

به گفته سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا، این معافیت به صلاحدید وزیر امور خارجه صادر شده و با در نظر گرفتن منافع امنیت ملی ایالات متحده انجام شده است.

به گزارش فیری بیکن، دولت باراک اوباما (رئیس جمهور سابق آمریکا) به عنوان بخشی از یک توافق جانبی که در جریان مذاکرات بر سر توافق هسته‌ای ۲۰۱۵ امضا شد از تحریم‌ها علیه صدا و سیما جمهوری اسلامی ایران چشم پوشی کرد.

سپس دولت دونالد ترامپ (رئیس جمهور پیشین آمریکا) نیز در زمان روی کار آمدن خود این معافیت از تحریم‌ها را صادر کرد که خشم جمهوری‌خواهان کنگره و مخالفان ایرانی را برانگیخت که برای افزایش فشار بر ایران در سال ۲۰۱۹ که در نهایت ناکام ماندند، تلاش می‌کردند.

۳۱۱۳۱۱

مجله خبری برگزیده های ایران

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا