Deprecated: Optional parameter $storage_path declared before required parameter $sftp is implicitly treated as a required parameter in /home/irviral/public_html/wp-content/plugins/duplicator-pro/lib/phpseclib/class.phpseclib.php on line 107
باید از افراط و تفریط ناسالم در پویاسازی و بانشاط کردن مدارس پرهیز شود - خبرگزاری برگزیده های ایران
قزوین

باید از افراط و تفریط ناسالم در پویاسازی و بانشاط کردن مدارس پرهیز شود

به گزارش خبرگزاری برگزیده های ایران از قزوین، حسنعلی اصغری، مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین در مراسم نمادین استانی افتتاحیهٔ مدرسهٔ پویا ضمن تبریک هفتهٔ تربیت‌بدنی به اصحاب ورزش، پیشکسوتان و مربیان رشته‌های ورزشی، توجه به شاداب‌سازی محیط مدارس را در پیشرفت تحصیلی دانش‌آموزان ضروری دانست.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین در این مراسم اساسی‌ترین بحث تربیت‌بدنی را توجه به فلسفهٔ وجودی و ضرورت پرداختن به آن در محیط آموزشی و در نظام تعلیم و تربیت دانست و افزود: در جهانی زندگی می‌کنیم که پیوسته در حال تغییر است این تغییرات فزاینده‌ که در جهان وجود دارد و پیچیدگی‌هایی که هر روز بر آن افزوده می‌شود، اقدامات هوشمندانه‌تر به‌صورت جدی باید در اولویت قرار گیرد.

وی تبدیل شدن به یک سازمان یادگیرنده را مهم دانسته و گفت: شرایط امروز باعث شده سازمان‌ها، محیط‌های آموزشی و خصوصاً مدارس بیش از پیش به تبدیل شدن به یک سازمان یادگیرنده توجه نمایند، باید با توجه به این تغییر شرایط در جهت پرورش و به‌روزرسانی توانایی‌ها و مهارت‌ها اقدام کنیم.

اصغری اظهار کرد: به‌دنبال محیط مدرسه‌ای هستیم که مختصات و ویژگی‌های لازم را برای پاسخ‌گویی به نیاز امروز دانش‌آموزان داشته باشد، برای پاسخگو بودن به نیاز ذی‌نفعان هوشمندانه‌تر باید عمل کرد تا با توجه به علایق و سلیقه‌های متفاوت بتوانیم سازگاری لازم را ایجاد نماییم.

این مسؤول با اشاره به این‌که باید شرایط لازم برای مواجههٔ منطقی‌تر و پویاتر با موضوعات پیدا کنیم، گفت: توجه به نظام برنامه‌ریزی که دارای پویایی و انعطاف‌پذیری لازم باشد بسیار اهمیت دارد تا بتوانیم یک نگاه عقلانی و منطقی در مواجهه با شرایط متفاوت داشته باشیم.

اصغری با تأکید بر رویکرد سیستماتیک و هوشمندانه‌ به موضوعات عنوان کرد: باید با نگاه علمی‌تر با مسائل جدید و موضوعات روبه رو شویم تا بتوانیم شرایط و وضعیت موجود را با نیازهای امروز تطبیق دهیم.

وی تصریح کرد: اگر با روش‌ها و شیوه‌های سنتی به دنبال حل مسائل جدید باشیم قطعاً راه به مقصود نخواهیم برد، اگر سازمان‌ها از پویایی لازم در همهٔ حوزه‌های مختلف برخوردار نباشند و یک نظام برنامه‌ریزی دقیق و سنجیده نداشته باشند و هم‌چنین در برنامه‌ها سازماندهی منطقی نکنیم قطعاً اتفاقات مبارکی نخواهد افتاد‌.

وی با بیان این‌که ایجاد شادی و نشاط در محیط مدارس باید با رعایت همهٔ قواعد و اصول منطقی حاکم بر نظام تعلیم و تربیت کشور هم‌راستا باشد تأکید کرد: ایجاد پویایی و نشاط در مدارس هیچ تعارضی با روند صحیح مراحل آموزش ندارد، بلکه امروز متخصصان ضرورت فراهم کردن محیطی شاداب در مدارس را در بالا بردن سطح یادگیری مفید می‌دانند، باید از افراط و تفریط‌های ناسالم و غیر ضروری اجتناب کنیم، در جای‌جای سند تحول بنیادین به ایجاد محیط با نشاط و شاداب در مدارس تأکید شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین تعامل مطلوب و سازنده با همهٔ ذی‌نفعان را مهم عنوان نموده و بیان کرد: باید در درون یک سیستم همهٔ افراد با هر نقشی در ایجاد همدلی، هم‌افزایی و افزایش میزان مشارکت گام بردارند.

انتهای پیام/


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا