قزوین

باید الگوی معماری اسلامی ایرانی باشیم/ درپی ایجاد گردشگری مذهبی در قزوین هستیم

به گزارش خبرگزاری برگزیده های ایران از قزوین، مهدی صباغی، شهردار قزوین در دیدار با حجت الاسلام محمد تقی سبحانی‌نیا مدیر حوزه علمیه قزوین تأکید کرد: همه انقلاب مدیون حوزه‌های علمیه است و اطاعت از ولی فقیه اصل اساسی است که به مدد تلاش‌ حوزه‌های علمیه همه با آن آشنا هستیم. 

صباغی در ادامه با بیان اینکه وجود حوزه‌های علمیه باعث شده است تا بینش و بصیرت در جامعه نهادینه شود، گفت: شهرداری و اداره شهر باید مسجد محور باشد و کارها در شهرها باید با محوریت مسجد پیش بروند. 

شهردار قزوین در ادامه این دیدار با تاکید بر اینکه حوزه های علمیه ما شهیدای بسیاری را تقدیم جنگ و انقلاب کرده‌اند، توضیح داد: فرهنگ اسلامی ۳ لایه دارد بایدها و نبایدها، اعتقاد و باورها، نمادها و رفتارها، فلسفه دین آدم سازی است و همه اولیای الهی برای انسان‌سازی مبعوث شده‌اند و حوزه‌های علمیه ماشین انسان‌سازی هستند. 

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی ما هم در اصل انقلابی فرهنگی و دینی بوده است، تصریح کرد: ما پایتخت شیعه بوده‌ایم، علامه حلی از قزوین برخاسته است‌، ما در پی آن هستیم که گردشگری مذهبی را در شهر قزوین ایجاد کنیم، چراکه شهر قزوین پر از ابنیه فرهنگی مذهبی است و می‌تواند الگوی معماری اسلامی ایرانی در شهرهای دیگر کشور باشد. 

شهردار قزوین در پایان خاطر نشان کرد: رویکرد ما بانشاط تر کردن مساجد است. چه شد که کسی مانند حاج قاسم سلیمانی تبدیل به یک الگوی ملی و حتی فرا ملی شد و به سرباز امام زمان(عج) تبدیل شد. پاسخ سوال در بینشی است که در هیئت و مسجد و عاشورا به دست آورده بود.

انتهای پیام/


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا