سیاسی

باید با تعارض منافع غیر قانونی و غیر شرعی برخورد کرد

به گزارش خبرنگار پارلمانی برگزیده های ایران، سید سلمان ذاکر نماینده ارومیه در مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز (یکشنبه) پارلمان، با استناد به اصول ۳، ۸ و ۴۰ قانون اساسی در اخطار گفت: مجلس یازدهم به ساختارشکنی هایی در قالب تعارض منافع، نظارت بر رفتار نمایندگان و تسهیل صدور مجوزهای کسب وکار ورود کرد، موارد بسیار خوبی که هر کشوری نمی تواند به چنین ساختارشکنی هایی وارد شود.از طرف دیگر طبق اصل ۴۴ قانون اساسی باید با تعارض منافع غیر قانونی و غیر شرعی برخورد کرد نه منافعی که حق عده ای است. 

وی همچنین با بیان اینکه در طرح تسهیل صدور برخی مجوزها حق قضات را نادیده گرفتیم گفت: باید اراده آن ها را تقویت کنیم نه اینکه حق آن ها نادیده گرفته شود. این نوع رفتارها با قوانین تعارض داشته و نوعی تبعیض است.باید تعارض منافع و نه حق کشی ها را مدیریت کرد.

عبدالرضا مصری نایب رئیس مجلس در پاسخ به این اخطار گفت: طبق اصل ۸۴ قانون اساسی هر نماینده در برابر تمام ملت مسئول است و حق دارد در مورد همه مسائل داخلی و خارجی اظهار نظر کند ما در این رابطه جلوی هیچ اظهارنظری را نگرفتیم.

وی ادامه داد: نمایندگان در قالب مخالف و موافق اظهارات خود را مطرح کردند. طرح مدیریت تعارض منافع هم به کمیسیون شوراها برای بررسی بیشتر ارجاع شد.

انتهای پیام/


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا