اصفهان

باید فرصت‌های فرهنگی برای مناطق کم‌برخوردار با محوریت عدالت اجتماعی ایجاد شود

به گزارش خبرگزاری برگزیده های ایران از اصفهان به نقل از روابط عمومی استانداری اصفهان، سید رضا مرتضوی استاندار اصفهان، در نشستی با رئیس حوزه هنری کشور، با اشاره به مفاخر فرهنگ و هنری اصفهان در زمینه مکاتب هنری از جمله مکتب اصفهان در هنر، 
حوزه هنری را نهادی راهبردی، حمایتگر و تسهیلگر برشمرد و اظهار کرد: این نهاد می‌تواند با درک ژرف دغدغه‌های جامعه هدف، بر مبنای آینده‌پژوهی با محوریت رویکردهای ایرانی و اسلامی در عرصه تعالی هنر و فرهنگ فاخر و عامه، به نحو مؤثر، هدایتگر باشد.

وی در ادامه افزود: باید قابلیت‌های ارزنده هنری استان بر اساس داشته‌های اجتماعی و در پیوند با هویت فرهنگی و هنری متعالی اصفهان در سطح ملی و بین‌المللی رصد، بازتعریف، شاخص‌سنجی و مدلسازی شود.

مرتضوی ادامه داد: ظرفیت کلان استان در عرصه فرهنگ و تمدن ایرانی اسلامی بر هیچکس پوشیده نیست و می‌بایست توسط متولیان حوزه فرهنگ و هنر از طریق راهبردهای مؤثر به صورت ملی و بین‌المللی ترویج و تبلیغ شود.

استاندار اصفهان تأکید کرد: ضرورت دارد ضمن انجام کارهای کارشناسانه با بهره‌مندی از حضور نخبگان و گروه‌های مرجع نسبت به بازشناسی پیشران‌های فرهنگی و هنری اقدامات مؤثری صورت گیرد.

وی با اشاره به مناطق کم‌برخوردار هم گفت: برای این مناطق به ویژه حاشیه شهرها، فرصت‌هایی مؤثر ایجاد شود تا جوامع هدف با بهره‌مندی از این مواهب، بتوانند در تعالی فردی و جمعی با محوریت عدالت و رضایتمندی اجتماعی به سوی توسعه پایدار حرکت کنند.

اصفهان ویترینی زیبنده از تاریخ ایران است

در این نشست، محمد مهدی دادمان، رئیس حوزه هنری کشور با اشاره ارزشمند بودن این دیدار و آشنایی با یک چهره انقلابی و با تقدیر از استاندار اصفهان برای توجه به عرصه فرهنگ، به بیان اولویت اصلی سازمان متبوع خود در بازشناسی مؤلفه‌های فرهنگی و هنری بومی استان اصفهان پرداخت و گفت: استان اصفهان، ویترینی زیبنده از تاریخ ایران است و شهر اصفهان موزه‌ای بی‌بدیل و جهانی است که فرهنگ و هنرهای ملموس و ناملموس آن گواه مبرز برآن هستند.

وی ابراز امیدواری کرد: در صورت اهتمام همگانی و هم‌افزایی سایر دستگاه‌های ذیربط، می‌توان فعالیت‌ها و اقدامات ارزنده‌ای محقق ساخت و امیدواریم با بهره‌مندی از پتانسیل‌های بالقوه و بالفعل اصفهان بتوان طی برنامه‌ای مدون با محوریت استاندار محترم، قابلیت‌های شاخص استان را مهندسی و به مجامع بین‌المللی معرفی و بازشناسی کنیم.

انتهای پیام/۶۳۰۷۷/م/

 


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا