سمنان

باید مراقب باشیم با «اقدامات نسنجیده» برای دشمنان یارگیری نکنیم/ فعالیت‌های مختلف در زمینه عفاف و حجاب نباید به «ایجاد دوقطبی» بیانجامد

باید مراقب باشیم با «اقدامات نسنجیده» برای دشمنان یارگیری نکنیم/ فعالیت‌های مختلف در زمینه عفاف و حجاب نباید به «ایجاد دوقطبی» بیانجامد

به گزارش خبرگزاری برگزیده های ایران استان سمنان در این دیدار که در مسجد پنج تن آل عبا (ع) سمنان برگزار شد، نماینده ولی فقیه در استان با تقدیر از تلاش‌های ائمه جمعه نقاط مختلف استان، اِشراف ائمه جمعه بر وقایع و پدیده‌های روز را امری اجتناب‌ناپذیر دانست و از ائمه جمعه استان خواست در صحنه‌های مختلف نقش‌آفرین باشند.

جت‌الاسلام والمسلمین مطیعی در ابتدای سخنان خود، مطالعه و بررسی وقایع قبل از پیروزی انقلاب اسلامی را یکی از مقدمه‌های تبیین دستاوردهای انقلاب برشمرد و افزود: ایران عزیز امروز در سایه پیروزی انقلاب اسلامی و به برکت خون شهدا به یکی از کشورهای مهم منطقه تبدیل شده است. نماینده ولی فقیه در استان با اشاره به نقش ائمه جمعه در پیگیری دغدغه‌ها و مشکلات مردم گفت: امامان جمعه باید نسبت به تمام مسائل و رویدادهای حوزه فعالیت خود اِشراف داشته باشند.

حجت الاسلام والمسلمین مطیعی با بیان اینکه ائمه جمعه، تبیین گران اندیشه های رهبر معظم انقلاب در نقاط مختلف هستند تصریح کرد: ائمه جمعه اجازه ندهند به یک عنصر زینت المجالس تبدیل شوند چراکه یک امام جمعه تراز انقلاب اسلامی باید در حوزه فعالیت خود موثر و فعال باشد.

وی با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در خصوص فرصت‌های بوجود آمده در دوران انقلاب اسلامی برای تبلیغ ارزش های اسلامی افزود: امروز این فرصت برای همه دلسوزان فراهم شده است تا نسبت به کار دینی، ارزشی و الهی اقدام کنند.

حجت الاسلام والمسلمین مطیعی با یادآوری حضور جوانان و نوجوان در آیین معنوی اعتکاف گفت: تعداد زیادی از دانش آموزان با اخلاص و معنویت در مراسم اعتکاف امسال شرکت کردند که باید این موضوع را قدر بدانیم.

امام جمعه سمنان در بخش دیگری از سخنان خود، با تاکید بر بکارگیری دقت و ظرافت در تبیین دیدگاه های رهبر معظم انقلاب اظهار کرد: هنر ائمه جمعه این است که از طیف های فکری مختلف به نفع نظام و انقلاب یارگیری کنند.

نماینده مقام معظم رهبری در استان ادامه داد: رهبر معظم انقلاب بر ارتباط گیری موثر با جوانان و نوجوانان تاکید کرده‌اند که دستیابی به این مهم نیازمند کار متفکرانه و عالمانه است.

حجت الاسلام والمسلمین مطیعی تصریح کرد: امروز بسیاری از دلسوزان نسبت به بروز برخی هنجارشکنی ها نگرانی های جدی دارند اما باید مراقب باشیم با اقدامات سلبی و نسنجیده برای دشمنان یارگیری نکنیم.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان با بیان اینکه بسیاری از افرادی که آنها را ضعیف الحجاب می‌دانیم اعتقادات دینی عمیقی دارند گفت: مقدمه کار فرهنگی در حوزه عفاف و حجاب این است که این افراد را فرزندان خود بدانیم.

حجت الاسلام والمسلمین مطیعی با بیان اینکه تلاش برای ترویج عفاف و حجاب باید معطوف به نتیجه و به صورت ایجابی باشد تصریح کرد: کار سلبی چه نتیجه ای جز ایجاد دوقطبی به نفع دشمنان نظام و انقلاب خواهد داشت؟

امام جمعه سمنان با طرح این سوال که «هدف از کار فرهنگی چیست؟» افزود: همه باید به ساز و کار و چگونگی کار فرهنگی موثر توجه کنند چرا که هدف از کار فرهنگی، انتقال پیام دین و معارف اسلامی است.

حجت الاسلام والمسلمین مطیعی در بخش پایانی سخنانش با بیان اینکه ائمه جمعه باید همواره خود را در محضر خداوند و مردم بدانند خاطرنشان کرد: آنچه برای اقشار مختلف مردم اهمیت دارد اقدام و عمل امامان جمعه است، لذا باید آنچه بر زبان می آوریم را در عمل نیز نشان دهیم.

۴۶

مجله خبری برگزیده های ایران

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا