خراسان رضوی

باید ۱۸۲ هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری جدید در خراسان رضوی انجام شود

به گزارش فارس به نقل از اداره کل روابط عمومی استانداری خراسان رضوی، یعقوبعلی نظری در مراسم گرامیداشت روز ملی صنعت و معدن در مشهد افزود: زمانی که چرخ اقتصادی کشور به حرکت بیافتد، همه موانع را در مسیر خود خرد می‌کند و از بین می.برد، وظیفه دستگاه‌های حاکمیتی نیز خدمتگزاری به مردم به صورت عام و خدمتگزاری به بخش‌های مختلف اقتصادی و کشاورزی به صورت خاص است.

وی خاطرنشان کرد: عزم خود را در استان جزم کرده‌ایم که در ابتدا فعالیت ۴ هزار و ۷۰۰ واحد تولیدی فعال حفظ شود و اجازه تعطیلی به واحدهای تولیدی فعال داده نشود، دوم اینکه واحدهای تولیدی راکد در صورتی که توجیه اقتصادی داشته باشند، احیا و گرنه حذف گردند، سوم اینکه ظرفیت موجود تولید در واحدهای فعال ارتقا یابد.

نظری با اشاره این که این استان در تدوین برنامه‌های توسعه و اجرای آنها عقب ماندگی ندارد، ادامه داد: عقب ماندگی استان مربوط به سهم ۵ درصدی آن از بخش‌هایی است که باید از کل کشور به آن واگذار شود که متناسب با سهم هشت درصدی آن از مساحت و جمعیت کشور نیست.

وی با اشاره به مشکلات حوزه اقتصادی استان افزود: نیمی از ۹۵۰ معدن استان تعطیل هستند که باید علت تعطیلی آن مشخص و برای آن راهکاری اندیشید.

استاندار خراسان رضوی با تاکید بر ساماندهی بخش صنعت از نظر تشکیلاتی افزود: تشکیلات در حوزه‌های صنعت و معدن نیازمند بازنگری است تا تشکیلات منظم و دقیق و هماهنگی در این بخش شکل گیرد، اگر بنا است ساختار بودجه کشور تغییر کند، تشکل‌های مردمی، راهکارها و مسیرهای حل مشکلات آنها نیز باید تغییر کند.

نظری همچنین از تولیدکنندگان و صنعتگران استان خواست نسبت به ایجاد نیروگاه برق، بازچرخانی آب و استفاده از پساب برای تولید اقدام کنند و فرآیند تولید و مصرف را در این زمینه کامل کنند.

 

انتهای خبر/ ۷۰۰۷۹


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا