قم

«با آمدنت عید به قم می‌آید» شعار امسال روز قم است

به گزارش برگزیده های ایران از قم، ابوالقاسم مقیمی امروز در جلسه رسمی و علنی شورای اسلامی شهر قم، ورود پُر خیر و برکت حضرت فاطمه معصومه (س) به شهر مقدس قم را نقطه عطف تاریخی و تمدنی خواند و بیان کرد: توجه به گرامیداشت سالروز این اتفاق مبارک می‌تواند توسعه زیرساخت‌های اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی شهر قم را به دنبال داشته باشد و فرصت مطلوبی برای پیشرفت و توسعه شهری به وجود آورَد.

وی ادامه داد: در برنامه ریزی گرامیداشت این روز تلاش خواهد شد تا فضای شهری نسبت به این روز آماده شود و حس تعلق و هویت شهروندان نسبت به این شهر افزایش پیدا کند.

مدیرعامل سازمان فرهنگی هنری ورزشی شهرداری قم افزود:  شعار امسال روز قم، «با آمدنت عید به قم می‌آید» با توجه به وجود دو سالروز نیمه شعبان در سال جاری انتخاب‌ و هشتگ  «#در_امتداد_یاری» نیز به همین مناسبت برای این سالروز مبارک در نظر گرفته ‌شده است.

مقیمی یادآور شد: باید توجه داشت که روز قم در تقویم استانی ثبت ‌شده و البته طی سال قبل تلاش شد تا این روز به‌ صورت رسمی در تقویم ملی نیز به ثبت برسد.

وی تصریح کرد: معرفی روز قم به مردم ایران، طراحی هویت بصری برگرفته از کاشی‌کاری‌های حرم مطهر، طرح شعارهای سالیانه، اجرای و طراحی آثار هویت‌بخش شهری، ایجاد وحدت رویه برای برنامه‌های روز قم، ایجاد امواج رسانه‌ای و همچنین معرفی روز قم در بین نخبگان و استادان از جمله مهم ترین اتفاقات گرامیداشت این روز در سال های گذشته بوده است.

مدیرعامل سازمان فرهنگی هنری ورزشی شهرداری قم همچنین گفت: ۲۳ ویژه ‌برنامه برای گرامیداشت روز قم در سال جاری در نظر گرفته‌ شده است که امیدواریم این ویژه‌ برنامه ‌ها همچون سال‌های گذشته با استقبال مطلوب شهروندان نیز همراه باشد.

انتهای پیام/۷۸۰۲۸


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا