اجتماعی

با ادعای اداره ارزان تهران به نگهداشت شهر آسیب زدند/نیاز فوری واگن‌های مترو به اورهال

به گزارش خبرنگار شهری برگزیده های ایران، سید جعفر تشکری هاشمی رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران در صحن امروز شورای شهر در مورد وضعیت ترافیک و آلودگی هوا اظهار داشت: متأسفانه در سال‌های گذشته در مدیریت شهری با ادعای اینکه می‌خواهیم تهران را ارزان اداره کنیم، نگهداشت شهر آسیب دیده است و این نتیجه تفکرات غلط است که سبب شد شبکه اتوبوسرانی هم بخش زیاد آن ساقط و به جای تعمیر اتوبوس‌ها آنها را راهی قبرستان ماشین‌ها کنیم.

وی افزود: انبارهای مملو از قطعات یدکی مترو یکطرفه مصرف شد و اگر الان به فوریت جهت تامین این قطعات اقدام نشود، شرایط بدی را شاهد خواهیم بود.

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران ادامه داد: اگر به فوریت در این زمینه عمل نکنیم با کمبودهای جدی مواجه خواهیم بود، در حالی که نیاز به تجهیزات و قطعات داریم.

تشکری هاشمی تصریح کرد: آلودگی هوای تهران بارها بررسی کارشناسی شده، آلاینده‌های غالب ذرات معلق زیر ۲.۵ میکرون با منشا صنعتی هستند. کارگروه‌های مقابله با آلودگی هوا بارها تشکیل شده و بیشتر مواقع طرح‌هایی مطرح می‌شود که هرگز به عمل درنمی‌آیند.

وی با اشاره به لزوم معاینه فنی موتورسیکلت‌های کاربراتوری گفت: تعطیلی کارخانه‌های شن و ماسه و آسفالت و کاهش حرکت کامیون‌ها طی شب‌ها در تهران هر چند در کاهش آلودگی مؤثر است، ولی تنها راهکار نیست.

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران با اشاره به اینکه بیش از ۸۰ درصد آلودگی از منابع متحرک تهران عامل آلودگی هوا هستند گفت: باید به موضوعات زیربنایی توجه کرد. کمتر از ۵ درصد خودروهای فرسوده از رده خارج شده‌اند و باید هر چه بیشتر و بهتر موتورسیلکت‌های کاربراتوری هم به برقی تبدیل شوند.

تشکری هاشمی در ادامه درباره طرح ترافیک گفت: متأسفانه به جای اعمال قانون فقط به عوارض شهرداری پرداخته‌اند و جرایم راهنمایی و رانندگی حذف شده است در حالی که باید اعمال قانون برای کسانی که برای ورود به طرح ترافیک بدون مجوز می‌شوند را ثبت کرد.

وی درباره انتصاب مدیرعامل جدید شرکت بهره‌برداری متروی تهران گفت: برای مدیر جدید آرزوی موفقیت و از مدیر سابق تشکر می‌کنم، ولی باید توجه داشت با جابجایی افراد مشکل زیرساختی حل نخواهد شد، انبار خالی و بودجه  محدود با تغییر مدیریت دردی را دوا نمی‌کند.

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران خاطرنشان کرد: منابع موجود شرکت بهره‌برداری مترو جوابگو نیست و باید سریعا قطعات جدید برای تعمیر واگن‌ها خریداری شود.

انتهای پیام/


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا