Deprecated: Optional parameter $storage_path declared before required parameter $sftp is implicitly treated as a required parameter in /home/irviral/public_html/wp-content/plugins/duplicator-pro/lib/phpseclib/class.phpseclib.php on line 107
با این خوراکی از سرطان معده در امان باشید - خبرگزاری برگزیده های ایران
سلامت

با این خوراکی از سرطان معده در امان باشید

با این خوراکی از سرطان معده در امان باشید

یک تیم تحقیقاتی مشترک به سرپرستی پروفسورها شین وو کیونگ (Shin Woo-kyoung) و کانگ دای هی (Kang Dae-hee) از دانشکده پزشکی پیشگیرانه در دانشگاه ملی سئول یک مطالعه آینده نگر را بر روی ۱۳۹۲۶۷ نفر انجام دادند.

تیم تحقیقاتی اثرات مصرف دانه های سویا، خمیر سویا و توفو را بر روی سرطان معده در ۷۶۷ نفری که به سرطان معده مبتلا شده بودند در مقایسه با افرادی که به سرطان معده مبتلا نشدند، بررسی کردند. در نتیجه، محققان دریافتند: افرادی که بیش از دوبار در هفته توفو مصرف می‌ کردند، ۳۷ درصد کمتر از افرادی که توفو مصرف نمی ‌کردند، در معرض ابتلا به سرطان معده بودند. نتایج همچنین نشان داد که مصرف بیشتر توفو منجر به کاهش خطر ابتلا به سرطان معده می شود.

تجزیه و تحلیل های تیم تحقیقاتی مشخص کرد: غذاهای ساخته شده از سویا به دلیل اثر جنیستئین و ایزوفلاون که دارای خواص ضد التهابی و آنتی اکسیدانی هستند، خطر ابتلا به سرطان معده را کاهش می دهد.

به گفته محققان، مطالعات همچنین نشان داد: این مواد نه تنها تکثیر سلولی و رگ‌زایی را در غشای مخاطی کاهش می‌ دهند، بلکه از رشد هلیکوباکتر پیلوری که بر سرطان معده تأثیر می ‌گذارد نیز جلوگیری می‌ کنند. این تیم تحقیقاتی معتقد است، اثر خمیر سویا که به داشتن محتوای نسبتاً بالای سدیم شناخته شده است، به دلیل تولید مواد فعال زیستی برای بدن مفید هستند.

پروفسور شین گفت: تصور می شود، خمیر سویای ساخته شده در کره تأثیر بهتری در پیشگیری از سرطان معده داشته باشد زیرا مواد فعال بیشتری در طول فرآیند تخمیر طولانی تولید می شود.

پروفسور دای هی افزود : ماده فعال فیزیولوژیک موجود در سویا نه تنها سلول ‌های ایمنی که مستقیماً سلول ‌های آلوده به ویروس یا سلول‌ های سرطانی را از بین می‌ برند را فعال می کند، بلکه آسیب دی ان ای را نیز سرکوب کرده و بازیابی دی ان ای را بهبود می ‌بخشد.

با این حال، این مطالعه همچنین نشان داد: میزان مصرف توفو و خمیر سویا در سرطان معده بسته به وزن افراد متفاوت است. به عنوان مثال، در افرادی که شاخص توده بدنی (BMI) نرمال داشتند، مصرف استفاده بیشتر و مکرر خمیر سویا و توفو خطر سرطان معده را کمتر می کرد که این ارتباط در افراد دارای اضافه وزن یا چاقی مشاهده نشد.

با این خوراکی از سرطان معده در امان باشید

بیشتر بخوانید:

کم خونی فقر آهن چیست و چه علائمی دارد؟/ پیشگیری و راه درمان

رژیم غذایی گیاهی و افزایش نرخ بقاء مبتلایان به سرطان پروستات

۲۳۳۲۳۶

مجله خبری برگزیده های ایران

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا