علمی و فناوری

با کمک هوش‌مصنوعی در هر ۳۰ ثانیه ۶۰۰ دلار درآمدزایی کنید

با کمک هوش‌مصنوعی در هر ۳۰ ثانیه ۶۰۰ دلار درآمدزایی کنید

یک نویسنده فریلنسر به‌نام هنری ویلیامز با استفاده از چت GPT برای مقاله‌ای که در ازای نگارش آن ۵۰۰ پوند (معادل ۶۱۵ دلار) دریافته کرده بود، به نتیجه‌ای خیره‌کننده رسید. به‌نقل از روزنامه گاردین، مقاله تهیه شده توسط چت GPT تنها به ویرایشی جزئی نیاز داشت و تقریبا بی‌نقص بود.

ویلیامز گفت که اگرچه مقاله تهیه شده توسط ربات با ساختاری ساده و لحنی غیرانسانی نوشته شده، اما نکات کلیدی، دستور زبان و نحو به‌خوبی در آن رعایت شده‌اند. وی افزود: تقریبا اطمینان دارم که هوش مصنوعی در آینده شغل بسیاری از نویسندگان را تصاحب خواهد کرد.

چت GPT که بلافاصله پس از راه‌اندازی یک میلیون کاربر را جذب خود کرد، یک مدل زبان پیشرفته است که به‌دلیل توانایی آن در تولید متن مکالمه‌محور و انسان‌گونه با استقبال فراوان مواجه شده است. این ربات در حال حاضر به‌صورت رایگان برای عموم قابل استفاده بوده و با رشدی سریع، به یک موفقیت جهانی تبدیل شد و شگفتی مدیران ارشد را برانگیخت.

چت GPT

اگرچه این ربات هم‌چنان در دست آزمایش است، اما قابلیت‌های حیرت‌انگیز آن مانند کدنویسی، نگارش مقالات پیچیده و حتی قبولی در آزمون‌های پزشکی، وکالت و MBA، آن‌را به ابزاری قدرتمند و البته خطرآفرین برای مشاغل مختلف تبدیل کرده است.

ویلیامز در ادامه گفت که اگرچه در آینده نیز به نویسندگان و ویراستاران نیاز خواهیم داشت، اما بدون شک تعداد شاغلین این حوزه بسیار محدود می‌شود و تنها در مواردی نظیر صحت‌سنجی مقاله، اصلاحات جزئی و تایید نهایی فعالیت وجود خواهد داشت. بااین‌حال، از آنجاکه چت‌بات ChatGPT در برخی موارد اطلاعات کاملا نادرست را با اطمینان خاطر به‌عنوان جواب صحیح ارسال می‌کند، باعث نگرانی‌هایی مبنی بر انتشار اخبار نادرست در اینترنت شده است.

۲۲۷۲۲۷

مجله خبری برگزیده های ایران

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا