اقتصادی

ببینید | سخنان قابل تامل همتی درباره‌ی رشد اقتصادی: از رشد ۴ درصدی خوشحال نباشید ما به این می‌گوییم فاجعه

ببینید | سخنان قابل تامل همتی درباره‌ی رشد اقتصادی: از رشد ۴ درصدی خوشحال نباشید ما به این می‌گوییم فاجعه


دریافت ۲۱ MB

. حالا نگاه کنید اگر سال ۱۳۹۷ و ۱۳۹۸ که فشار حداکثری ترامپ در آن اتفاق افتاد را با سه سال اخیر در نظر بگیریم می‌بینیم مجموع دو سال پیاپی رشد اقتصادی منفی پنج درصد و شش درصد با سه سال رشد چهار ردصد، در مجموع صفر است یعنی ما در پنج سال گذشته رشد صفر درصدی داشتیم .
وی با اشاره به اینکه بهتر است درباره‌ی دولت صحبت نکنیم بلکه در خصوص حکومت صحبت کنیم، اضافه کرد: این حرف‌ها که دولت قبل اوراق چاپ کرد و ما بدهی ان‌ها را پرداخت می‌کنیم اصلا مبنا ندارد دولت قابل تفکیک نیستند، اگر این موضوع هست خوب دولت قبی پتروشیمی ساخت و شما استفاده می‌کنید . هزینه‌ی اوراق تبدیل به پروژه شد و بهره‌اش را می‌برید.
او ادامه داد: اگر روال دولت های سازندگی و اصلاحات ادامه داشت ، ما وضعیتمان فرق می کرد . چون آن رشد ادامه نیافت ثروت کشور ۴۵ ردصد کاهش یافته است . در حقیقت از سال ۱۳۹۲ که تحریم‌های جدید اتفاق افتاد نیز فشار بیشتر شد.
به گفته وی باید رشد هشت درصدی و ۱۰ ردصدی داشته باشیم تا ۱۰ سال قبل به جایی برسیم که این عقب‌ماندگی را جبران کنیم که البته با تحریم امکان پدذذیر نیست.
او گفت: از رشد چهار درصدی اقتصاد راضی نباشید. ما به این وضعیت می‌گوییم فاجعه‌ی رشد . باید با رشدهای بالا از این تله خارج شویم که طبیعتا با تحریم امکان‌پذیر نیست. منبع: برگزیده

۲۶۵ ۳۵

برگزیده های ایران

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا