سلامت

بحران در فریدون‌شهر/ محاصره ۶۰ روستا در ‌برف شدید

بحران در فریدون‌شهر/ محاصره ۶۰ روستا در ‌برف شدید

بر اثر بارش برف و باران در چند روز اخیر برخی از شهرستان‌ها و روستاهای آنها دچار مشکل شدند. فریدونشهر از جملهشهرستان‌هایی است که در این روزها اخیر دچار مشکلات بسیاری شده است.

بر این اساس رئیس اداره راهداری وحمل و نقل جاده‌ای شهرستان فریدونشهر در روز گذشته اعلام کرد: از ۸۵ روستای شهرستانفریدونشهر، راه ارتباطی ۶۰ روستا در بخش موگویی به علت بارش برف شدید و کولاک مسدود شده است.

سعید محمد خانی گفت: گردنه کلوسه هم که راه ۷ روستاست از سه هفته قبل با بارش شدید برف که ارتفاع آن در برخی مناطق به بیشاز ۴ متر رسیده مسدود و به علت بارش برف در گردنه و ریزش بهمن، بازگشایی آن بعد از مناسب شدن شرایط جوی آغاز می‌شود.

افزایش ۲۱درصدی بارش در فریدونشهر

رئیس اداره هواشناسی شهرستان فریدونشهر نیز گفت: در ۲۴ ساعت گذشته بیش از ۳۵ سانتی‌متر برف درفریدونشهر و در ارتفاعاتشهرستان بیش ازیک متر برف باریده است.

حسین خلجی مجموع بارش‌های سال زراعی جاری را ۳۵۲ میلیمتر اعلام کرد و افزود: بارش‌ها نسبت به مشابه سال زراعی گذشته ۲۱ درصد و نسبت به بلندمدت ۱۵ درصد افزایش داشته است.

شهردار فریدونشهر نیز در این خصوص اظهار داشت: با توجه به وضعیت بارش‌ها، کماکان نیازمند کمک و همکاری دیگر دستگاه‌ها وشهرداری‌های شهرهای اطراف هستیم.

ابراهیم باتوانی ادامه داد: برای بازگشایی معابر تاکنون حدود ۴۰۰ تُن برف از خیابان‌ها و معابر فریدونشهر جمع آوری به خارج شهرمنتقل شده اس. و حدود ۷۰۰ تُن شن و نمک در معابر و خیابان‌ها به‌منظور جلوگیری از یخ زدگی معابر استفاده شده است.

وی با بیان اینکه با توجه به بازگشایی مدارس در چند روز آینده نیاز به برف روبی مجدد خیابان ها و انتقال برف به خارج از شهر وجوددارد، گفت: در پی بارش‌های چند وقت اخیر، بیشترین آسیب به آسفالت ها، تابلوهای معابر شهری، فضای سبز و زیرساخت‌های داخلشهر وارد شده است.

اولین بالگرد امداد رسانی به فریدونشهر رسید

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان نیز درخصوص آخرین وضعیت این منطقه اظهار داشت: مقدار ۲ تن مواد غذایی و جیرهامدادی امروز توسط بالگرد به فریدونشهر رسیده است و قرار است که توسط نیروهای امدادی منطقه به ۷ روستای در محاصره برففریدونشهر به ویژه پشتکوه دوم کمک رسانی کمک رسانی شود.

منصور شیشه‌فروش ادامه داد: این اولین مرحله توزیع موادغذایی به این منطقه است البته دو هفته قبل هم به صورت ویژه دارو برای اینمنطقه فرستاده شده بود. همچنین سه گروه هم در حال باز کردن راه‌های پشت کوه و گردنه کلوسه هستند.

وی گفت: اولین بالگرد در فریدونشهر به زمین نشسته و قرار است که امروز چند پرواز دیگر انجام شود و کلیه مایحتاج داروهای منطقه وجیره امدادی که هلال احمر امداد کرده شامل آب ،مواد غذایی و دارو برای منطقه ارسال شود.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان بیان کرد: مشکل برق و مخابرات در این مناطق وجود ندارد فقط جاده‌های چند روستا مسدودهستند و به صورت ویژه هفت روستای واقع در پشتکوه دوم بعد از گردنده کلوسه نیاز به کمک رسانی دارند.

بیشتر بخوانید:

عکس | ساخت آدم برفی ۱۶ متری به‌نام «پدربزرگ»

۲۷۱ ۲۳۳

مجله خبری برگزیده های ایران

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا