قزوین

بخش کشاورزی محور اساسی توسعه استان است

بخش کشاورزی محور اساسی توسعه استان است

به گزارش خبرگزاری برگزیده از قزوین؛ محمدحسین عطایی، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین در بیست وششمین جشنواره انگور تاکستان که با حضور آیت‌الله اسلامی امام جمعه تاکستان، علی رحمانی معاون اقتصادی استانداری، رجب رحمانی نماینده مردم تاکستان در مجلس شورای اسلامی، حسینی فرماندار تاکستان، مسئولین شهرستانی، باغداران و کشاورزان منطقه حضور داشتند ضمن تقدیر و تشکر از برگزارکنندگان جشنواره اظهارکرد: در دهه۴۰ کشاورزی مدرن برای اولین در دشت قزوین شروع شده است، بنابراین در فرهنگ کشاورزی کشور موقعیت و کشاورزی مدرن استان قزوین باید باقی و سر لوحه برنامه‌ریزی مسئولین قرار گیرد.

او با اشاره به اینکه به‌واسطه کشاورزی به‌ویژه باغات مدرن انگور در این منطقه می‌تواند محور توسعه باشد، افزود: اولین طرح‌های تجمعی و یکپارچه‌سازی آبی در باغات شهرستان تاکستان انجام شده که اجرای این نوع طرح‌ها نشان از روحیه جمعی و همچنین مشارکت در امور را دارد.

عطایی گفت: باغات مدرن انگور در منطقه تاکستان می‌تواند محور توسعه باشد بنابراین باید از این پتانسیل به‌خوبی بهره برد.

این مسئول ادامه داد: ۲۷هزار هکتار انگور مدرن و سنتی در تاکستان وجود دارد که در کل کشور مشهور است.

او یادآور شد: سرمایه‌گذاری در بخش کشاورزی این شهرستان رونق اقتصادی استان و بالطبع شهرستان تاکستان را به‌دنبال دارد.

عطایی به خوابیدگی باغات انگور منطقه اشاره کرد و گفت: این موضوع باید مدنظر محققان مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی و کارشناسان جهاد کشاورزی قرارگیرد تا بتوان شاهد رونق بخش کشاورزی و افزایش تولید این محصول باشیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین اظهارکرد: باید با همین امکانات موجود حداکثر بهره‌برداری از منابع آب و خاک در بخش باغبانی شهرستان را داشته باشیم.

۴۶

برگزیده های ایران

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا