اجتماعی

بدرقه باشکوه زائران اربعین در میدان آزادی + تصاویر

بدرقه باشکوه زائران اربعین در میدان آزادی + تصاویر

– اخبار اجتماعی –

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری برگزیده های ایران، مراسم اجتماع اربعینی‌ها و آیین بدرقه زائران حسینی در میدان آزادی تهران جمعه شب از ساعت ۲۰ با حضور چشمگیر مردم برگزار شد. به گفته سید محمدرحیم مرتضوی؛ شهردار منطقه ۹ بیش از یکصد هزار نفر از شهروندان تهرانی در آیین بدرقه زائرین حسینی در میدان آزادی حضور پیدا کردند.

امین توکلی‌زاده؛ رئیس ستاد اربعین حسینی شهرداری تهران در ارتباط با برگزاری با شکوه این مراسم اظهار کرد: مراسم آیینی بدرقه و چاووشی‌خوانی برای بدرقه عاشقان و زوار سیدالشهدا(ع) که به همت جبهه فرهنگی انقلاب و ستاد اربعین شهرداری تهران در قالب رویداد محرم شهر بیش از ۲۰ روز است در میدان آزادی برپاست‌ و در حال برگزاری است.

وی افزود: این اتفاق بزرگ با حضور چشمگیر مردم مواجه شده و تمام عاشقان و مخلصان سیدالشهدا(ع) و تمام کسانی که دل به ضریح سیدالشهدا(ع) بسته‌اند، آمده‌اند خودشان را برای عرض ادب آماده کنند.

توکلی‌زاده ادامه داد: شاید این بزرگترین اتفاق و حضور مردمی است که تا به حال در میدان آزادی تهران با عنوان یک مراسم آیینی و بدرقه‌گونه انجام است. امیدوارم تمام کسانی که زحمت کشیدند، اجرشان را از سیدالشهدا(ع) بگیرند و بازهم شاهد این اتفاقات در میدان آزادی باشیم.

علیرضا زاکانی؛ شهردار تهران نیز در ارتباط با این مراسم باشکوه اظهار کرد: شکرخدا و به برکت حضرت سیدالشهدا(ع) مراسم اجتماع اربعینی‌ها بسیار خوب بود و سال آینده ان‌شاءالله مراسم بسیار باشکوه‌تر برگزار شود.

حجت‌الاسلام محمد قمی؛ رئیس سازمان تبلیغات اسلامی کشور با اشاره به آیین بدرقه اربعینی‌ها اظهار کرد: مراسم آیین بدرقه اربعینی‌ها در روز جمعه بسیار خوب برگزار شد. برگزاری مراسم به این گستردگی عالی بود و جای تقدیر داشت. تقسیم کارها در مراسم بسیار صحیح صورت گرفته بود و باید به دست‌اندرکاران امر خداقوت عرض کنم.

اربعین 1402 , اربعین 1402 , اربعین 1402 , اربعین 1402 , اربعین 1402 , اربعین 1402 , اربعین 1402 , اربعین 1402 , اربعین 1402 , اربعین 1402 ,

سید محمدرحیم مرتضوی؛ شهردار منطقه ۹ نیز با اشاره به حضور پر شور شهروندان سوگوار و متدین تهرانی در آیین بدرقه زائرین حسینی گفت: ویژه‌برنامه “اجتماع اربعینی‌ها” با حضور هیئات مذهبی، عزاداران حسینی و مردم تهران در فضایی آکنده از معنویت و شور حسینی برگزار شد تا عزاداران و راهیان کربلای حسینی با دعای خیر مردم تهران راهی کربلای معلی شوند.

وی تصریح کرد: در مراسم آیین بدرقه زائرین حسینی که جمعه ۳ شهریور در میدان آزادی برگزار شد شاهد حضور چند صد هزار نفری از اقشار مختلف جامعه بودیم.

شهردار منطقه ۹ با قدردانی از همت و تلاش گسترده تمامی بخش‌های ستاد اربعین شهرداری تهران افزود: در این برنامه ۴۶ موکب پذیرایی با پخش نذری برای شهروندان و راهیان کربلا، گامی در جهت تکریم ایشان برداشتند.

مرتضوی گفت: مجموعه شهرداری منطقه ۹ مفتخر به خدمتگزاری به شیفتگان حسینی بود و به صورت شبانه‌روزی تلاش کرد تا با آماده‌سازی مناسب میدان آزادی برای هر چه بهتر برگزار شدن آیین بدرقه زائرین حسینی گام بردارد.

وی ادامه داد: برای رفاه حال شهروندان هماهنگی‌های لازم با اداره برق جهت تامین روشنایی مورد نیاز صورت گرفت و مخازن آب آشامیدنی نیز در محوطه میدان آزادی مستقر شد. همچنین در راستای تامین ایمنی طی بازدیدی از سوی مدیران و کارشناسان hse موارد عدم انطباق احصاء و از طریق مبادی ذیربط رفع شد.

شهردار منطقه ۹ خاطرنشان کرد: حضور کودک و پیر و زن و مرد درمراسم “اجتماع اربعینی‌ها” در کنار پرچم‌ها و موکب‌ها حال و هوای معنوی به میدان آزادی بخشید.

جابه‌جایی بیش از ۳۷۰۰۰ نفر از شرکت‌کنندگان در آئین بدرقه زائران اربعین حسینی با مترو

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری مترو تهران و حومه از جابه‌جایی رایگان بیش از ۳۷ هزار نفر از شرکت‌کنندگان در آئین بدرقه خادمان و زائرین راهپیمایی جهانی اربعین حسینی (ع) خبر داد.

 مسعود درستی با اشاره به برگزاری مراسم آئین بدرقه خادمان و زائرین راهپیمایی جهانی اربعین حسینی (ع) در روز جمعه سوم شهریورماه گفت: با توجه به برگزاری این مراسم در میدان آزادی از ساعت ۲۰ تا۲۳:۳۰ در سه ایستگاه بیمه، میدان آزادی و استاد معین ۳۷ هزار و ۷۰۰ نفر به‌صورت رایگان به منظور بازگشت به مقاصد اولیه خود از مترو استفاده کردند.

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری مترو تهران و حومه با اشاره به اینکه در این بازه زمانی ۹۸ هزار ۳۲۱ نفر در خطوط هفت‌گانه مترو تهران و حومه جابه‌جا شده‌اند خاطرنشان کرد: به منظور سهولت در جابه‌جایی شرکت‌کنندگان در مراسم آئین بدرقه خادمان و زائرین راهپیمایی جهانی اربعین حسینی (ع) ۵ قطار فوق‌العاده در خط ۴ اعزام شد.

/

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا