لرستان

بدهی ۱۰۰۰ میلیارد تومانی کارخانه صدر فولاد خرم آباد

بدهی ۱۰۰۰ میلیارد تومانی کارخانه صدر فولاد خرم آباد

به گزارش برگزیده های ایران لرستان ، بهمن جعفری ساعتی پیش در نشست خبری با خبرنگاران در خرم آباد با اعلام این خبر گفت : پروانه بهره برداری این واحد صنعتی تولیدی در سال ۸۹ صادر شده و در زمینه تولید انواع میلگرد آجدار از نمره ۸ تا ۱۸ تا سال ۹۵ فعالیت داشته و این کارخانه تا سال ۹۵ عملکرد قابل قبولی از خود بجای گذشته است .

وی افزود: در سال ۹۵ متاسفانه سومدیریت ،فعالیت کارخانه را متوقف و تعطیل نموده و این تعطیلی تا سال ۱۴۰۰ ادامه می یابد .

رییس سازمان صنعت معدن و تجارت استان لرستان با بیان اینکه این کارخانه در فروردین سال ۱۴۰۰ به هلدینگ بخش خصوصی واگذار شده اظهار داشت : پس از این واگذاری مجموعه دولت برای احیای این واحد نهایت همکاری را مدیران این شرکت داشته است .

جعفری ادامه داد : این کارخانه تعداد ۱۶۷ فقره چک برگشتی داشته که بانک مرکزی باتوجه به مصوبات ستاد تسهیل استان و شورای تامین امنیت استان به جهت کمک به فعالیت مجدد آن این تعداد چک برگشتی را بمدت یک سال به حالت تعلیق درآورده است .

بهمن جعفری با اشاره به بدهی های کارخانه صدر فولاد نیز افزود: همچنین باتوجه به عملکرد این واحد در گذشته در حال حاضر ۱۰۰۰ میلیارد تومان بدهی به سیستم بانکی و دستگاههای خدمات رسان دارد همچنین با پیگیری های بعمل آمده با با شرکت برق منطقه ای ، مشکل برق این کارخانه حل و فصل گردیده است .

رییس سازمان صنعت معدن و تجارت استان لرستان بیان نمود: در ستاد تسهیلا استانی و ملی مصوباتی برای راه اندازی مجدد این واحد به تصویب رسیده ظاهرا نیز مسئولان این هلدینگ با سرمایه گذار دیگری توافق کردند که شمس را وارد کارخانه کنند و بصورت کارمزدی فعالیت کنند .

وی تصریح کرد : در حال حاضر خط تولید این واحد فعال بوده و در ۱۰ روز گذشته مقدار ۲۰۰ تن میلگرد آجدار نمره ۱۶ را تولید کردند همچنین مقدار ۵۳۰ تن شمس را سفارش داده که از این مقدار ۲۰۰ تن را به میلگرد تبدیل نمودند.

رییس سازمان صنعت معدن و تجارت استان لرستان در پایان گفت: این کارخانه ظرفیت مطلوبی برای تولید در استان بوده که در همین راستا طبق مصوبات ستاد تسهیل و ستاد رفع موانع تولید استان منتظر انجام تعهدات سرمایه گذار در جهت تقویت این کارخانه هستیم در غیراینصورت می بایست تصمیماتی در راستای تملک و واگذاری به مجموعه دیگری اتخاذ شود.

۴۶

مجله خبری برگزیده های ایران

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا