اخبار روز

بدهی ۸۵ هزار میلیاردی شهرداری تهران/ جبران عقب ماندگی‌های پایتخت ۳۱۰ هزار میلیارد تومان پول می‌خواهد

به گزارش برگزیده های ایران به نقل از خانه ملت، علیرضا زاکانی شهردار تهران امروز (سه شنبه ۱۱ آبان) در کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس گفت: شهرداری تهران در دوره جدید گام های موثر و سازنده ای در مسیر توسعه و تغییر شرایط برداشته است، اما محرومیت های فراوانی در تهران وجود دارد که نیازمند برنامه ریزی دقیق برای آنها هستیم.

شهردار تهران اظهار داشت: مجموع رقم بدهی های معوقه شهرداری تهران حدود ۸۵ هزار میلیارد تومان است که از این میان حدود ۷ هزار میلیارد حکم قطعی علیه شهرداری صادر شده است. بدهی شهرداری تهران صرفا به بانک‌ها بالغ بر ۵۶ هزار میلیارد تومان است

وی افزود: در تلاش هستیم برای مجموعه شهرداری یک شفافیت مالی مناسب ایجاد کنیم و در همین جهت مجموعه حساب های متعدد شهرداری را ساماندهی کردیم. همچنین در بخش مسئولیت های اجتماعی نیز بحث ساماندهی معتادان متجاهر در اولویت شهرداری قرار دارد.

زاکانی افزود: حدود ۲۱ هزار معتاد متجاهر و ۴ هزار کودک خیابانی در تهران وجود دارد که برای جمع آوری آنها نیازمند یک برنامه ریزی درازمدت هستیم تا چهره شهر تهران به نوعی سالم سازی شود.

وی با تاکید بر لزوم استفاده از نخبگان محلی در مدیریت محلات شهری اظهار داشت: با محوریت مسجد، مدرسه و خانواده برنامه مدونی برای بهره گیری از نخبگان محلی موثر در مدیریت محلات تهران تدوین شده است.

شهردار تهران گفت: در بخش حمل و نقل شهری عقب ماندگی فراوانی در شهر تهران وجود دارد که برای جبران این موضوع حدود ۳۱۰ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است تا خطوط مترو و سایر بخش های ناوگان حمل و نقل شهری به وضع مطلوب برسد، در عین حال دولت های مختلف تعهدات خود را به شهرداری پرداخت نکرده اند و انبوه بدهی ها به شهرداری از سوی دولت به ویژه در حوزه حمل و نقل باقی مانده است. بحث نشاط، فرهنگ و ورزش یکی دیگر از گام های برنامه ریزی شده در شهرداری است که ما برای آن برنامه ریزی دقیقی انجام داده ایم.

وی در بخش دیگری از صحبت های خود درخصوص مدیریت پسماند در شهر تهران  بیان کرد: در تهران حدود ۷.۵ میلیون تن پسماند به طور روزانه وجود دارد که برای تبدیل آن به انرژی از طریق تکنولوژی زباله سوز تاکنون امکانات و پیش بینی های لازم صورت نگرفته است، اما این امکان وجود دارد که این کار صورت گیرد. ضمن اینکه ما در راستای هوشمندسازی و بهره گیری از فناوری های نوین شهری در مسیر کاهش هزینه ها نیز برنامه ریزی های مدون و جامعی داریم.

زاکانی تصریح کرد: در مدت کوتاه مسئولیت موفق به انعقاد قراردادهای خوبی در حوزه حمل و نقل عمومی شدیم و حدود ۱۷۵ دستگاه اتوبوس به زودی به ناوگان حمل و نقل شهری اضافه و برنامه بهسازی اتوبوس های شهری نیز آغاز خواهد شد. همچنین نوسازی ناوگان تاکسیرانی نیز آغاز شده است و ما با وجود کار سختی که در شهرداری داریم، هیچ بن بستی در تهران نمی بینیم.

انتهای پیام/ 


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا