Categories: زنجان

برادران ایرانگرد میهمان استان زنجان/ زنجان می‌تواند برند اول گردشگری ایران شود

 به گزارش خبرگزاری برگزیده های ایران از زنجان، عارف طحان و آراد پیروان دو رفیق اهل استان البرز مدت‌هاست با شعار «‌بگردیم‌ و نیکی کنیم» راهی جاده‌ها شده‌اند و سفیران صلح، دوستی و عشق به ایران لقب گرفته‌اند.

آراد پیروان ایرانگرد و فعال حوزه گردشگری در حاشیه سفر به استان زنجان و بازدید از جاذبه‌های تاریخی و طبیعی زنجان در گفت‌وگو با خبرنگار برگزیده های ایران در زنجان اظهار داشت: استان زنجان از بازار تاریخی شهر زنجان تا بزرگ‌ترین گنبد آجری دنیا “سلطانیه و غارکتله خور” همه بخش کوچکی از ظرفیت‌های جذب توریست و گردشگری برای استان پرافتخار زنجان به شمار می‌روند.

 این ایرانگرد جوان افزود: متأسفانه با وجود ظرفیت‌های فراوان گردشگری زنجان در زمینه‌های مختلف، هنوز بناها و آثار تاریخی این استان برای گردشگران داخلی و خارجی ناشناخته است و مهمترین علت آن جدی نگرفتن بِرَندسازی است. 

وی با تاکید بر ضرورت ایجاد بسترهای مناسب برای برندسازی درحوزه گردشگری و صنایع‌دستی زنجان ادامه داد: ورودی‌های شهر زنجان تناسبی با قدمت و تمدن هزاران ساله این شهر ندارد و این جای بسی تاسف دارد. 

پیروان اضافه کرد: استان زنجان در زمینهٔ آثار تاریخی، جاذبه‌های طبیعی، رشته‌های بومی صنایع‌دستی و انواع شیرینی و غذاهای سنتی دارای ظرفیت‌های بالایی است که باید برای برند سازی و معرفی آن‌ها مسوولین استانی برنامه‌ریزی داشته باشند.

این ایرانگرد جوان در ادامه یکی از بهترین شیوه‌های معرفی هر چه بهتر شهر زنجان را ساخت تیزرهای مستند در حوزه اقوام و سنن زنجانی، آثار تاریخی و مذهبی، شیرینی‌ها و غذاهای سنتی، میوه‌های سردرختی و … ذکر کرد و  از شهرداری زنجان خواست تا در شناساندن این حوزه‌ها ورود پیدا کنند. 

وی استفاده از ظرفیت بالای تبلیغات حرفه‌ای و درست، در راستای برند سازی را مورد تاکید قرار داد و افزود: تبلیغات مناسب در فضای مجازی می‌تواند ضمن معرفی جاذبه‌های استان زنجان، مسیر جذب گردشگر و رونق اقتصاد گردشگری زنجان را هموار کند. 

پیروان در ادامه خاطرنشان کرد: در استان زنجان محصولات کشاورزی شاخصی همچون سیر، گلابی، لوبیا و زیتون طارم و …. که با سرمایه‌گذاری مناسب و ایجاد زیرساخت‌ها و بسترهای مناسب برای آنان و تقویت حوزه گردشگری و ثبت آثار و بناهای تاریخی می‌توان شهرهای کهن زنجان، طارم و ابهر  را با آثار فاخر آنان در سطح ملی معرفی کرد و جذب گردشگر برای این استان داشت.

انتهای پیام/۲۳۰۰۸


 2021-12-12 02:05:55

admin

Recent Posts

تهران قدیم| تصویری زیبا و خلوت از تقاطع کاخ در دهه چهل/ عکس

تهران قدیم عکس‌های زیبا و خاطره انگیز زیادی دارد.

12 ساعت ago

نهایی شدن محل آرامستان جدید تهران

معاون خدمات شهری شهرداری تهران از نهایی شدن توافق با مالک زمین محل احداث آرامستان…

12 ساعت ago

پیش‌بینی هواشناسی برای این هفته/ سامانه بارشی جدید کی وارد کشور می‌شود؟

طبق اعلام سازمان هواشناسی، سامانه بارشی جدید از شمال‌غرب به سایر مناطق کشور وارد خواهد…

12 ساعت ago

انفجار سهمگین ساختمان مسکونی در این منطقه تهران

بر اساس اعلام سازمان آتش‌نشانی تهران، یک ساختمان چهار طبقه مسکونی در منطقه ۷ تهران…

12 ساعت ago

کشف تریاک جاسازی‌شده در «کفش» دو تبعه افغان/ عکس

فرمانده هنگ مرزی تایباد از کشف مقادیری مواد مخدر از نوع تریاک جاسازی‌شده در کفش…

12 ساعت ago

از افرایش جریمه‌های رانندگی چه خبر؟

قرار بود که افزایش جرائم رانندگی از آخر فرودین ماه اجرا شود اما تا به…

12 ساعت ago