زنجان

برادران ایرانگرد میهمان استان زنجان/ زنجان می‌تواند برند اول گردشگری ایران شود

 به گزارش خبرگزاری برگزیده های ایران از زنجان، عارف طحان و آراد پیروان دو رفیق اهل استان البرز مدت‌هاست با شعار «‌بگردیم‌ و نیکی کنیم» راهی جاده‌ها شده‌اند و سفیران صلح، دوستی و عشق به ایران لقب گرفته‌اند.

آراد پیروان ایرانگرد و فعال حوزه گردشگری در حاشیه سفر به استان زنجان و بازدید از جاذبه‌های تاریخی و طبیعی زنجان در گفت‌وگو با خبرنگار برگزیده های ایران در زنجان اظهار داشت: استان زنجان از بازار تاریخی شهر زنجان تا بزرگ‌ترین گنبد آجری دنیا “سلطانیه و غارکتله خور” همه بخش کوچکی از ظرفیت‌های جذب توریست و گردشگری برای استان پرافتخار زنجان به شمار می‌روند.

 این ایرانگرد جوان افزود: متأسفانه با وجود ظرفیت‌های فراوان گردشگری زنجان در زمینه‌های مختلف، هنوز بناها و آثار تاریخی این استان برای گردشگران داخلی و خارجی ناشناخته است و مهمترین علت آن جدی نگرفتن بِرَندسازی است. 

وی با تاکید بر ضرورت ایجاد بسترهای مناسب برای برندسازی درحوزه گردشگری و صنایع‌دستی زنجان ادامه داد: ورودی‌های شهر زنجان تناسبی با قدمت و تمدن هزاران ساله این شهر ندارد و این جای بسی تاسف دارد. 

پیروان اضافه کرد: استان زنجان در زمینهٔ آثار تاریخی، جاذبه‌های طبیعی، رشته‌های بومی صنایع‌دستی و انواع شیرینی و غذاهای سنتی دارای ظرفیت‌های بالایی است که باید برای برند سازی و معرفی آن‌ها مسوولین استانی برنامه‌ریزی داشته باشند.

این ایرانگرد جوان در ادامه یکی از بهترین شیوه‌های معرفی هر چه بهتر شهر زنجان را ساخت تیزرهای مستند در حوزه اقوام و سنن زنجانی، آثار تاریخی و مذهبی، شیرینی‌ها و غذاهای سنتی، میوه‌های سردرختی و … ذکر کرد و  از شهرداری زنجان خواست تا در شناساندن این حوزه‌ها ورود پیدا کنند. 

وی استفاده از ظرفیت بالای تبلیغات حرفه‌ای و درست، در راستای برند سازی را مورد تاکید قرار داد و افزود: تبلیغات مناسب در فضای مجازی می‌تواند ضمن معرفی جاذبه‌های استان زنجان، مسیر جذب گردشگر و رونق اقتصاد گردشگری زنجان را هموار کند. 

پیروان در ادامه خاطرنشان کرد: در استان زنجان محصولات کشاورزی شاخصی همچون سیر، گلابی، لوبیا و زیتون طارم و …. که با سرمایه‌گذاری مناسب و ایجاد زیرساخت‌ها و بسترهای مناسب برای آنان و تقویت حوزه گردشگری و ثبت آثار و بناهای تاریخی می‌توان شهرهای کهن زنجان، طارم و ابهر  را با آثار فاخر آنان در سطح ملی معرفی کرد و جذب گردشگر برای این استان داشت.

انتهای پیام/۲۳۰۰۸


 2021-12-12 02:05:55

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا