گیلان

برای توسعه آسایشگاه معلولین رشت از ظرفیت‌های ملی استفاده شود

به گزارش برگزیده های ایران از رشت، صبح امروز مدیرعامل و رئیس هیئت‌مدیره آسایشگاه سالمندان و معلولین رشت با ارسلان سالاری، رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان دیدار و از اهتمام جدی و خداپسندانه وی در جهت کاهش آلام دردمندانه نیازمندان و حمایت از معلولین و سالمندان تقدیر کردند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان در این نشست با تشکر از زحمات صادقانه مجموعه آسایشگاه معلولین و سالمندان، اظهار کرد: امانت عمر و مسؤولیت‌ها بسیار کوتاه است و صرفاً آنچه باقی می‌ماند خدمت صادقانه و بی‌منت به مردم به‌ویژه افراد توان‌خواه نظیر معلولین و سالمندان است.

ارسلان سالاری با اشاره به خدمات ارزنده‌ای که بنیان‌گذاران آسایشگاه سالمندان و معلولین از خود بر جای نهاده‌اند، افزود: در مدت کوتاه مسؤولیت‌ها باید تمام تلاش ما بهره‌مندی از ظرفیت‌ها برای خدمت به مردم باشد.

وی با تأکید بر اینکه آسایشگاه معلولین باید از یک مرکز صرفاً نگه‌داری توان‌خواهان خارج شود و توسعه یابد، گفت: باید با راه‌اندازی بخش‌هایی نظیر داروخانه، مرکز توان‌بخشی و یا دیگر مجموعه‌های مرتبط با درمان، علاوه بر خدمات‌دهی به افراد تحت پوشش، به مردم منطقه نیز خدماتی را ارائه کرد.

سالاری با بیان اینکه علاوه بر تأمین منابع مردمی در اداره آسایشگاه باید از ظرفیت‌های سازمان‌های ملی نیز بهره گرفت، افزود: بنیاد مستضعفان، ستاد اجرایی فرمان امام و سازمان‌هایی همچون بنیاد برکت ظرفیت‌های بسیار خوبی در جهت ارائه خدمات به آسیب دیدگان و مناطق محروم دارند که می‌توان توجه آن‌ها را به آسایشگاه معلولین و سالمندان نیز جلب کرد.

وی با بیان اینکه کار نگه‌داری از سالمندان فراتر از یک رویکرد اداری و سازمانی است، افزود: علاوه بر ظرفیت‌های  دانشگاه علوم پزشکی گیلان، هر کمک فرا سازمانی که منجر به توسعه ارائه خدمات به توان‌خواهان، معلولین و سالمندان باشد پای‌کار هستم و تلاش خواهم کرد.

مدیرعامل آسایشگاه معلولین و سالمندان رشت نیز در این نشست با بیان اینکه در این مجموعه حداقل ۲۰۰ بی‌سرپرست نگه‌داری می‌شود، اظهار کرد: خدمات این آسایشگاه در جهت کاهش آسیب‌های اجتماعی بوده و مستلزم مساعدت‌های ویژه ازجمله از سوی دستگاه‌های اجرایی دولتی و خدماتی است.

سید علی حسینی با اشاره به مساعدت‌های ویژه دستگاه‌های دولتی در کنار خیرین به آسایشگاه کهریزک، افزود: این آسایشگاه در امتداد اقدامات خیرخواهانه خود، سالانه حدود یک‌صد میلیون تومان فقط به آسایشگاه سالمندان و معلولین رشت کمک می‌کند.

وی با بیان اینکه این آسایشگاه، دومین آسایشگاه حجمی در کشور است، گفت: آسایشگاه معلولین رشت در مقایسه با آسایشگاه کهریزک به لحاظ درصد جمعیت و پوشش خدمات، به افراد بیشتری خدمت‌رسانی می‌کند.

حسینی با بیان اینکه در مجموعه آسایشگاه معلولین و سالمندان رشت، مرکز جامع توان‌بخشی نیز در دست احداث و بهره‌برداری است، تصریح کرد: امیدواریم با بهره‌برداری از این مرکز، خدمات منحصربه‌فردی را به جمعیت تحت پوشش این آسایشگاه ارائه کنیم.

رئیس هیئت‌مدیره آسایشگاه سالمندان و معلولین رشت نیز در این نشست با اشاره به جمعیت تحت پوشش این مجموعه، اظهار کرد: ۴۳۰ نفر مددجو اعم از سالمند و معلول در این آسایشگاه خیریه نگه‌داری می‌شوند.

سید احمد قیامی، با بیان اینکه در دوران کرونا ۱۰۰ نفر مددجوی جدید به آسایشگاه معلولین و سالمندان رشت اضافه‌شده، گفت: افزایش شمار مددجویان در آسایشگاه موجب شده تا فضای کافی برای نگه‌داری و ارائه خدمات به توان‌خواهان با محدودیت روبرو شود.

وی با بیان اینکه گسترش ارائه خدمات در آسایشگاه مستلزم توجه خیران و نیکوکاران است، افزود: امیدواریم با حمایت و مساعدت همه خیرین ازجمله دانشگاه علوم پزشکی گیلان و در رأس آن، رئیس دانشگاه، فضای آسایشگاه توسعه پیدا کند.

انتهای پیام/۸۴۰۰۷


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا