چهارمحال و بختیاری

برای جذب حداکثری اعتبارات ظرفیت‌سازی شود

برای جذب حداکثری اعتبارات ظرفیت‌سازی شود

به گزارش خبرگزاری برگزیده های ایران استان چهارمحال وبختیاری به نقل ازروابط عمومی استانداری ، غلامعلی حیدری در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه چهارمحال و بختیاری با اشاره به اقدام نابخردانه پارلمان اروپا در قرار دادن نام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در لیست گروه‌های تروریستی، اظهار کرد: این اقدام را محکوم می‌کنیم، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی یک نهاد انقلابی است که نقش موثری در طول بیش از چهار دهه پس از پیروزی انقلاب اسلامی در دفاع از کشور و … داشته است.

استاندار چهارمحال و بختیاری افزود: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در دوران دفاع مقدس نقش موثری در مقابله با متجاوزین داشت، همچنین پایان دادن به حاکمیت داعش و سایر تروریست‌ها از منطقه از اقدامات مهم این نهاد بود و حامیان داعش به‌دنبال انتقام از این نهاد هستند، دستگیری تفنگداران انگلیسی از دیگر اقدامات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بود و به‌همین دلیل دنبال انتقال بودند، اما موفق نمی‌شوند، این یک اقدام عملیات روانی است.

وی در ادامه با اشاره به جذب اعتبارات سفر ریاست جمهوری، اعتبارات ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲، گفت: تحقق مصوبات سفر ریاست جمهوری به چهارمحال و بختیاری از تاکیدات رئیس‌جمهور بود، وزارتخانه‌ها باید به تعهدات خود در سفر عمل کنند و قطعا اعتبارات را پیگیری خواهیم کرد.

حیدری با بیان اینکه تخصیص ۵۰ درصد اعتبارات سفر ریاست جمهوری به چهارمحال و بختیاری تا پایان سال از ریاست جمهوری درخواست شد، یادآور شد: این اعتبار از سازمان برنامه و بودجه و معاونان رئیس‌جمهور با جدیت پیگیری شود.

استاندار چهارمحال و بختیاری با اشاره اعتبارات ۱۴۰۲، گفت: تا قبل از تصویب لایحه بودجه تلاش شود که بودجه استان در حوزه ملی و استانی افزایش کند، ادارات و فرمانداران پیشنهادات خود را در خصوص بودجه سال آینده به سازمان مدیریت و برنامه ریزی ارائه دهند.

وی با تاکید بر اینکه برای جذب اعتبارات ۱۴۰۱ و سفر ریاست جمهوری باید ظرفیت‌سازی شود، خاطرنشان کرد: نباید اجازه دهیم که اعتبار به علت عدم هماهنگی با وزارتخانه برگشت بخورد که در سال گذشته موارد اندکی داشتیم.

حیدری افزود: ظرف یک‌هفته باید تمام مبادله موافقت‌نامه توسط دستگاه‌های اجرایی تبادل شود، دستگاه‌های اجرایی اعتبار جذب نشده خود را رصد کنند، برگشت اعتبار به استان آسیب می‌زند.

استاندار چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه برای پروژه‌های جدید ظرف ۱۰ روز آینده مناقصه برای جذب پیمانکار انجام شود، خاطرنشان کرد: این کار به جذب اعتبارات سرعت می‌بخشد، دستگاه‌هایی که برای پروژه خود نیاز به ماده ۲۳ دارند، سریعا اخذ مجوز را دنبال کنند.

وی بیان کرد: سند توسعه کوهرنگ مصوبه هیات دولت است و دستگاه‌های اجرایی باید تعهدات وزارتخانه خود را برای اجرای پروژه‌های عمرانی مصوب پیگیری کنند.

حیدری با بیان اینکه ۳۰۰۰ میلیارد تومان درآمد مالیاتی برای چهارمحال و بختیاری در بودجه ۱۴۰۲ پیش‌بینی شده بود، خاطرنشان کرد: اما تلاش شد به ۲۰۰۰ میلیارد تومان کاهش پیدا کند، تلاش کنیم درآمد مالیاتی مازاد ۱۴۰۲ که بالغ بر ۳۰۰ میلیارد تومان است به استان برگردد.

استاندار چهارمحال و بختیاری ادامه داد: تلاش شود ۸۰۰ میلیارد تومان اعتبار مصوب ماده ۵۶ به استان پرداخت شود تا بتوان در پروژه‌های نیمه‌تمام تزریق کرد.

وی با تاکید بر اینکه باید احیای بنگاه‌ها و کارگاه‌های اقتصادی راکد در دستور کار قرار بگیرد، یادآور شد: در سال‌جاری تعداد قابل توجهی کارخانه راکد در استان احیا و به مدار تولید برگشته است.

حیدری خاطرنشان کرد: شاهد سرمایه‌گذاری ۱۳ میلیون یورویی در چهارمحال و بختیاری در سال ۱۴۰۱ بودیم، سرمایه‌گذاری به ایجاد اشتغال پایدار کمک می‌کند، شورای برنامه‌ریزی باید ریل‌گذاری در این حوزه‌ها را انجام دهد.

۴۶

مجله خبری برگزیده های ایران

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا