خراسان رضوی

برای حل مشکلات، حرکت‌های مردمی همانند دفاع مقدس نیاز است

به گزارش برگزیده های ایران از کاشمر، یعقوبعلی نظری در مراسم بزرگداشت هشتاد و چهارمین سالگرد شهادت شهید آیت‌الله مدرس (ره) که با حضور رئیس مجلس شورای اسلامی، جمعی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی، تعدادی از مسئولان استانی و شهرستانی، خانواده‌های معظم شهدا، جانبازان و ایثارگران و اقشار مختلف مردم ولایتمدار کاشمر در جوار زیارتگاه این عالم مجاهد برگزار شد، اظهار کرد: با قانون‌گذاری، تصویب قوانین خوب و حذف قوانین مزاحم امیدواریم بتوانیم که حرکت‌های جریان مردمی و حاکمیتی را در بستر قوانین خوب را حمایت و مشکلات مردم را کاهش دهیم.

وی افزود: اعتقاد و تأکید در نظام اسلامی این بوده که نقش اصلی همیشه در اختیار مردم است و نمونه آن هشت سال دفاع مقدس است.

استاندار خراسان رضوی بابیان اینکه برای حل مشکلات در همه بخش‌ها، حرکت‌های مردمی همانند دفاع مقدس توسط خود مردم باید آغاز شود،  افزود:  نقش دولت و دستگاه‌های دولتی در این عرصه نقش حمایتی است و اگر موانعی در کار باشد این موانع را از جلوی پای حرکت‌های مردمی بردارند و حمایت و تسهیل سازی لازم صورت گیرد.

وی با اشاره به اینکه دست‌به‌دست هم خواهیم داد و حرکت‌های مردمی در سطح استان به‌ویژه منطقه ترشیز که از استعداد بالایی برخوردار است را آغاز خواهیم کرد، یادآور شد: دستگاه‌های حاکمیتی را در اختیار مردم قرار خواهیم داد تا موانع پیش رو را برطرف و کار مردم را تسهیل و روان کنند.

نظری یادآور شد: ظرفیت معنوی بسیار قوی در استان خراسان رضوی داریم و امیدواریم بتوانیم الگوهای عملی خوبی را برای حل تمام مشکلات اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی ارائه دهیم.

طمع و ترس در وجود شهید مدرس نبود

نماینده مردم کاشمر، خلیل‌آباد، بردسکن و کوهسرخ در مجلس شورای اسلامی هم بابیان اینکه خداوند دو ویژگی ترس و طمع را به مدرس نداده بود، اظهار داشت: آن چیزی که باعث می‌شود که برخی از امثال ما دست دراز داشته باشند طمع است و آن چیزی که باعث می‌شود حرف حق را نزنیم ترس است و مدرس این دو ویژگی را نداشت.

حجت‌الاسلام جواد نیک‌بین بابیان اینکه مدرس در اوج خفقان رضاخانی حرف از جمهوری اسلامی، تمدن اسلامی و اقامه دین و عدل می‌زند چون طمع و ترس ندارد، خاطرنشان کرد: برخی از نمایندگان مجاهدان در مجلس پیگیر لوایح و مصوبات هستند.

آرامگاه شهید مدرس باید قطب فرهنگی باشد

رئیس سازمان علمی و فرهنگی آستان قدس رضوی نیز گفت: در سازمان علمی و فرهنگی آستان قدس درصدد این هستیم تا آرامگاه شهید مدرس را به‌عنوان یک‌قطب علمی و فرهنگی تبدیل کنیم.

طالبی با بیان اینکه شهید مدرس تنها منحصر به مجلس نمی‌شود درصورتی‌که به فقاهت و علم شهید مدرس، تواضع و مردم‌داری شهید مدرس کمتر پرداخته می‌شود، بیان کرد: رشته مدرس شناسی و کار پژوهشی در استان قدس آغاز خواهد شد تا قطب فرهنگی در این شهرستان محقق شود.

۲ بانده شدن جاده کاشمر از خواسته‌های مردم است

امام‌جمعه کاشمر هم در این مراسم گفت: کاشمر دومین شهر زیارتی استان و چهارمین شهر زیارتی کشور است که صدها جلسه زیارتی قرآن در این شهرستان برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام جواد طاهری بابیان اینکه کاشمر زادگاه علمای بزرگی است و مفسرین و مجتهدان زیادی در این شهرستان تربیت‌شده‌اند، ابراز کرد: مشکل کلیدی و مهم مردم معیشت است و به قانون‌هایی نیاز دارند که سریع‌تر ریل‌گذاری و رونق سفره مردم بیشتر شود.

وی با تأکید بر اینکه قانون‌های ما آن‌قدر زیاد شده که شاید خود نمایندگان نتوانند حتی آن‌ها را مطالعه کنند و باید کیفیت قانون‌ها به‌جای کمیت‌ها بند نظر مجلس قرار گیرد، تصریح کرد: برخی قانون‌ها آن‌قدر پیچ‌وخم ایجاد می‌کند که اجرای آن با مشکل روبرو می‌شود.

امام‌جمعه کاشمر بابیان اینکه سه‌راهی شادمهر تا انابد قتلگاه مردم شده و مسیر شهرستان‌های هم‌جوار به تهران و سبزوار از این مسیر است، اذعان کرد:  دوبانده شدن جاده شادمهر به انابد از خواسته‌ها و مطالبات به‌حق مردم است که باید در دستور کار مسئولان و نمایندگان قرار گیرد.

وی با تأکید بر اینکه تقویت گیاهان دارویی، طب سنتی، راه‌اندازی و تقویت فرودگاه شهرستان و… از خواسته‌های مردم است که باید در دستور کار قرار گیرد، عنوان کرد: حسین‌آباد از مناطق حاشیه‌نشین کاشمر است که مردم آنجا تحت‌فشار هستند و باید مشکل این حاشیه شهر برطرف شود.

انتهای پیام/ ۷۰۰۴۲


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا